Paremini kujutas Pärti jalgrattaga Seaküla Simson

Aarne Mäe
, peatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aivar Simson ehk Seaküla Simson.
Aivar Simson ehk Seaküla Simson. Foto: Tairo Lutter / Virumaa Teataja

Skulptuuri "Noormees jalgrattal muusikat kuulamas" konkursile esitatud kolmest tööst tunnistati parimaks võistlustöö "Viis", mille autorid on Seaküla Simson ja Kalev Lepik.



Konkursikomisjoni enamus leidis, et see võistlustöö vastas kõige enam lähteülesandele ning oli ka meeleolult maestrole kõige lähedasem. Vormikeele lihtsust ning selle "vanaaegsuse" vastandumist keskväljaku modernsusele pidas osa hindajaid küll puuduseks, osa aga just vooruseks.

Lähteülesande kohaselt pidi skulptuur "taastama" omaaegse olukorra ning kujutama lugu ühest etapist Arvo Pärdi muusikuks kujunemise teel. Selleks etapiks oli tulevasel heliloojal teatavasti klassikalise muusika kuulamine Turu platsil olevast valjuhääldajast, et mitte häirida teisi pereliikmeid.

Seaküla Simsoni ideelahenduses oli skulptuur paigutatud keskväljaku lääneosas asuva lambialuse künka idaserva, valjuhääldipost aga künka tippu. Autori idee kohaselt võiks aga kaaluda ka heliallika paigutamist "kellukese" kuplisse. Ratta järel on maas rattajälg tekstiga "Noormees jalgrattal muusikat kuulamas. Tänuga Arvo Pärdile Rakvere linnalt".

Kutsetega konkursil osalesid ka kujurid Hannes Starkopf ja Toomas Mikk, ent vastavalt väljakujunenud tavadele ei avatud ümbrikke mittevõitnud tööde autorite andmetega.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles