Tõrma-Pajusti kergliiklustee teenib rahva tervist

Kristi Ehrlich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. Foto: TEET SUUR/VIRUMAA TEATAJA

Teisipäeval avati ametlikult 5,8 kilomeetri pikkune Tõrma-Piira-Pajusti kergliiklustee, mis leidis juba enne lõplikku valmimist laialdast kasutamist.


Eelmise aasta lõpus alustatud Tõrma-Piira-Pajusti kergliiklustee on eilsest ametlikult avatud ja tervisesportlaste ja teiste kasutajate seas juba väga populaarseks saanud. 5,8kilomeetrine tee läks kokku maksma 5,4 miljonit krooni, mis teeb ühe kilomeetri hinnaks peaaegu miljon krooni.


Vinni valla elanik Teet Ottin pidas valminud kergliiklusteed oluliseks kahel põhjusel. Esiteks seepärast, et küllaltki palju inimesi käib Pajustist Rakverre, nende jaoks on see hea rattatee. Sellest hoopis rohkem hindas Ottin kergtee pakutavat võimalust tervislikke eluviise harrastada.

Teenib rahva tervist

"See tee teenib tervist rohkem kui miski muu," lausus ta, samas pidas mees oluliseks, et mööda kergliiklusteed saaks ka Mõdrikult Rakverre.

Tõusude ja langustega rada pidas Ottin huvitavaks, lauge tee olnuks tema arvates hoopis igavam.
Vinni vallavanema Toomas Väinaste sõnul on koostöös Rakvere, Vinni ja Rägavere vallaga valminud teemaplaneering, milles on kirjas olemasolevad ja tulevikus rajatavad kergliiklusteed ja terviserajad.

Järgmisena ehitataks võimalusel välja Pajusti ja Viru-Jaagupi vaheline kergliiklustee osa. Kaugemas plaanis peaks kergliiklusteed moodustama suure ringi.
Lääne-Viru maavanem Urmas Tamm avaldas lootust, et ka Rakvere linn halastab oma inimestele ja ühendab Tõrma-Piira-Pajusti kergliiklustee Rakvere linna kergliiklusteede võrgustikuga.

"Olen veendunud, et sellised rajad teenivad inimest ja tema tervist märksa rohkem kui mingi spordihoone, sest tee on alati avatud ja selle kasutamine ei maksa mitte midagi," ütles Tamm.

Rakvere abilinnapea Ain Suurkaev märkis, et kui ka Rakvere linn saaks fondidest toetust, ehitaks nemad samuti, kuid linna eelarvest 100%-lise omaosalusena nad seda ei suuda. "Täna oleme kõik natuke vaesed ja natuke rikkad," lausus Suurkaev.

Samas ütles abilinnapea, et Rakvere linna üldplaneering näeb ette kergliiklusteid edasi ehitada. Plaanis on ka Lilleoru poe kõrval asuva kergliiklustee valgustamine, et seda oleks võimalik pimedatel sügisõhtutelgi kasutada.

Kõik on võrdsed

Piira ja Pajusti vahelise kergliiklustee rajamine sai teoks tänu riigieelarvest üle jäänud väikesele summale, mille eest polnud Ida regionaalse maanteameti direktori Euges Õisi sõnul mõtet suurt projekti alustada, küll aga piisas sellest kergliiklustee ehituseks. Ja et tee saaks loogilise jätku, otsustati valmis ehitada ka Piira ja Tõrma vaheline osa.

"Minul jääb soovida kergliiklustee kasutajatele, olgu selleks lapsevankriga jalutaja või rattaga sõitja, et kõik peaksid kinni liiklusohutusest, sest siin kergliiklusteel on kõik võrdsed. Kui te olete üksteise vastu viisakad, ei juhtu ka õnnetusi. Siin see reegel ei kehti, et kes kiirem, see tugevam ja sel õigus," kõneles Õis.

Kergliiklustee kõik 5,8 kilomeetrit on kaetud viie sentimeetri paksuse kergasfaltbetoonist kattega, paigaldatud on liiklusmärgid ja tehtud märgistus.

Tee valgustuse ehitamist selle projekti raames ette nähtud ei olnud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles