Vares lendab, vares raamatusse
Minule meeldib teistmoodi. Mina istun köögilaua taha ja fantaseerin, kui vares lendab mööda, siis vaatan, et varesed on jumala lahedad, et paneks varese sisse. Ei ole nii, et hakkan mõtlema, kuidas see vares siia sobib. Vares läheb mööda, vares sisse.
Wimberg räägib, et kirjutustöö käis öösel, siis kui teised magama läksid, kella neljani välja. Kui linnud hakkasid laulma, siis oli aeg magama minna. Teos valmis peatükk haaval tekstide kihi, kogumina, mis ühisosana on hakanud mängima. Ühtekokku kulus teosele kolm aastat.
Kui kord sisse elasin, hakkas see lugu veerema, veeres ja veeres... Kohati elasin kirglikult teksti sisse. Kui minul kui loojal oli võimalus hävitada kurjuse kehastus - see kirikuõpetaja - siis tahtsin pastaka vihast läbi paberi suruda, et sure uss! See oli nauditav elamus, tunnistab Wimberg, käsitsi kirjutaja.
Arvutisse teksti luues jääb tema sõnul nagu hingamine puudu. Käega on võimalik mõtelda, arvutiklahve klõbistades võib kirjutada ainult publitsistikat, mitte ilukirjandust, leiab Wimberg.
Küsimusele kriitikast vastab Wimberg, et seda peab olema mitmesugust. Kui ainult kiidetakse, siis kaob ära enesekriitika, kirjanik võib sattuda kiitjate mõju alla, tema südametunnistus, eneseks olemine kaob.
Nii on juhtunud näiteks Kaur Kenderi ja Kerttu Rakkega, kellest tehti üleöö jumalused ning praeguseks on nad oma loomingus täiesti langenud. Nad toodavad Wimbergi arvates lamedat kirjandust. Pealegi veel arvutiga.