Uus tee toob pealinna ajaliselt lähemale

Andres Pulver
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Haljala-Rõmeda ristmik.
Haljala-Rõmeda ristmik. Foto: montaaž Andres Ott

Järgmisel aastal ha­katakse ehitama viaduktiga Haljala liiklussõlme, mõne järgmise aasta jook­sul peaks aga kogu maantee Haljalast Tallinnani olema neljarealine.


Kui Tallinna-Narva maanteel algasid hiljaaegu suuremad remonditööd Loobu-Liiapeksi ja Väo-Maardu lõigul, siis valitsuse poolt kinnitatud teehoiukava aastateks 2010-2013 näeb ette ka Haljala-Rõmeda maanteelõigu rekonstrueerimise.

Ida regionaalse maanteeameti juhataja Eugen Õis rääkis, et tööd sellel lõigul peaksid algama 2011. aastal. Tee rekonstrueerimist tingivad tema hinnangul nii liiklusohutuse nõuded kui ka tee halb seisund, seda eeskätt Rõmedast Aaspereni.

Kolm viadukti

Teetrass jääb olemasolevasse koridori, mida laiendatakse mõlemale poole ja tee ehitatakse neljarealiseks. "Projekteeritud teelõigul ehitatakse eritasandilised liiklussõlmed Aasperesse ja Haljalasse ning üks eritasandiline riste Vanamõisa," rääkis Eugen Õis.

Mõlemasse liiklussõlme tulevad eraldi kergliiklussillad. Kergliiklusteede jaoks ehitatakse aga kolm tunnelit (Sauste, Lihulõpe ja Kirsi).

Liiklusmüra mõju vähendamiseks teeäärsetele elanikele ehitatakse nelja kohta müratõkkerajatised: Aasperesse, Vahepõllu ja Liivaaugu kinnistule ja Haljalasse.

"Teelõigu rekonstrueerimisega muutub liiklus sujuvamaks ja ohutumaks, vähenevad liiklusõnnetused ja väheneb sõiduaeg," selgitas Eugen Õis.

Liikluse sujuvus tema sõnul paraneb, sest neljarealisel teel ei takista aeglased liiklejad enam teisi.

Ohutumaks muudavad teedemeeste hinnangul liikluse maanteede eemaleviimine asulatest, eraldusribadega ja ­põrkepiiretega eraldatud sõidusuunad, eritasandilised liiklussõlmed, ristete ja liiklussõlmede valgustamine, pimestamisefekti vähendamine põõsastatud eraldusribaga ning suuremate asustatud punktide lähedusse kergliiklusteede ehitus.

Õis rääkis, et teelõiku ehitatakse kolmes etapis, millest esimene on Haljala liiklussõlme väljaehitamine. Pärast selle valmimist ehitatakse Aaspere liiklussõlm ja seejärel tehakse valmis maantee.

Leping Rõmeda-Haljala teelõigu eelprojekti koostamiseks sõlmiti Ramboll Eesti ASi ja Ramboll Finland OY konsortsiumi ning Viru teedevalitsuse ja maanteeameti poolt 2008. aasta jaanuaris.

Tänavu viib Ida regionaalne maanteeamet läbi projekteerimise-ehituse riigihanke kogu maanteelõigu rekonstrueerimiseks võimalusega ehitada uus tee välja etappide kaupa.

"Haljala liiklussõlme rekonstrueerimisega alustame 2011. aastal ning selleks on ka vahendid planeeritud," kinnitas Eugen Õis.

Sellel aastal hakkab Ida regionaalne maanteeamet vastavalt eelprojektile tegelema maadega, mis piirnevad Haljala liiklussõlme ehitusalaga. "Teiste etappide ajakava sõltub järgnevate aastate rahastamisvõimalustest," lisas Õis.

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ütles, et teedeehitus annab hea võimaluse suunata Euroopa Liidu raha ilma venitamata käibesse. "See tähendab eelkõige reaalseid töökohti," sõnas ta.
Neljapäeval valitsuses kinnitatud teehoiukava järgi investeeritakse nelja aasta jooksul riigimaanteedesse üle 12 miljardi krooni.

Ministeeriumi kavade kohaselt peaks tulevikus kogu tee Rakverest Tallinna olema neljarealine.

Haljala loodab kasu

Haljala vallavanem Leo Aadel ütles, et ajavõit neljarealisel teel sõites on ilmselge ja otsus on igal juhul tervitatav ning toob pealinna siitkandi rahvale ajaliselt lähemale.

"Näen selles otsuses head sünergiat meie valla üldplaneeringu kehtestamisega mais," rääkis Aadel ja selgitas, et planeering näeb Haljala liiklussõlme ümbruses ette äripiirkonna tekkimist ennekõike transiitliikluse teenindamiseks.

"Arvata on, et ehk kolme-nelja aasta pärast hakkab Venemaa ja Euroopa Liidu vahel viisavabadus kehtima. Siis suureneb liikluskoormus teel oluliselt ja loodetavasti tõuseb sellest tulu ka Haljalale," lisas Leo Aadel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles