Vaese riigi kiirtee

Sander Liivak
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sander Liivak.
Sander Liivak. Foto: Agnes Aus

Praegu kütab Eestis kirgi Tallinna-Tartu maantee Kose–Mäo lõigu ehitamine neljarealiseks. See objekt on tunnistatud nii prioriteetseks, et selle rahastamiseks on kavas Eesti saja aasta juubeliks kehtestada uus maks: ajapõhine teekasutustasu veokitele, mille mass ületab 12 tonni. Sellise maksu kogumine on osutunud võimalikuks tänu satelliitnavigatsiooniseadmetele, mis võimaldavad veokite liikumise aega ja kohta täpselt jälgida.

Justiitsminister Urmas Reinsalu soovitab ehitada neljarealise tee lausa Tartuni välja ja võtta selleks vajadusel laenu. Praegu on maailmaturul intressid madalad ja nafta odav. Viimasest saadakse nii bituumenit asfaldi tootmiseks kui ka diislikütust buldooseritele.

Tartu linnapea Urmas Klaas leiab, et Tallinna–Tartu maantee neljarealiseks ehitamist tuleb alustada ka Tartu poolt. Isegi Eurotunneli puurimist alustati kahest otsast, Inglismaa ja Prantsusmaa rannikult. Miks mitte laiendada näiteks Tartu–Põltsamaa või vähemalt Tartu–Laeva lõiku? Suurlinnade lähistel on asustus ja liiklus tihedamad kui agraarses Kesk-Eestis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles