Algselt kavandati sõlmjaama hoopis Aegviitu

Virumaa Teataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aegviidu veetorn.
Aegviidu veetorn. Foto: Eva Klaas

Aegviidu jaam on Eestis ainus, mille kõik ajaloolised hooned, kokku üksteist, on säilinud. Kompleksi kuuluvad vaksal, selle kõrvalhooned ja raudteelaste elamud. Kuna esialgse plaani järgi pidi Aegviidust saama raudtee sõlmpunkt, ehitati sinna depoo. Hiljem otsust muudeti ja raudtee sõlmpunktiks sai Tapa.

Ehitised valmisid 1870. aastal, kui avati Balti raudtee.

Kui enamasti ei ole ajaloolistel raudteejaamadel kasutust, siis Aegviidus on loodud mittetulundusühing   Aegwiidu Jaam Anno 1870, et jaamahoone ja veetorn korda teha.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles