Mul on kolme lapse Inglismaa eri õppeasutustes koolitamise kogemus. Ise olen korduvalt õppinud Lõuna-Inglismaal asuvas keeltekoolis Eastbourne School of English. Üks lastest on lõpetanud Londonis ülikooli, kaks poissi on õppinud Lõuna-Inglismaa koolides.
Darwini ninaga Rakvere
Mäletan väga selgesti kaunist aprillipäeva, mil koos St Andrewsi algkooli direktoriga rohkem kui 100 aastat tegutsenud koolis ringi liikusime. Küsisin temalt: mida te St Andrewsi kooliprogrammiga tahate saavutada? Aastal 2011 algkooli juhtinud Simon Severino ütles vastuseks, et kooli peaülesandeks on välja selgitada, milleks üks või teine õpilane kõige paremini sobib. Soovitakse aru saada, mis anded on keegi sündides kaasa saanud. Selle mõistmiseks kasutatakse arvutamist, kirjutamist ja lugemist, suhteliselt palju aega veedavad lapsed käsitööklassides. Käelist tegevust ja sporti peetakse siin väga tähtsaks. Koolil on oma metsatukk, kus loodust tundma õpitakse. Iga koolipäev algab lühikese palvusega. Jõuluajaks valmistavad õpilased ette piibliteemalise näidendi ja esinevad sellega kooli kabelis. Jõuluetendusel ka lauldakse ja mängitakse plokkflööti – selle pilli õpe on kõikidele õpilastele kohustuslik, sest selle helid soodustavad lapse aju arengut.