Vastukaja: see on võimalus, mitte kohustus

Kalle Küttis
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
haridus- ja teadusministeeriumi asekantsler Kalle Küttis
haridus- ja teadusministeeriumi asekantsler Kalle Küttis Foto: Sakala

Samal teemal: Aleksander Bankiir, Urmo Kübar “Enne vana lammutamist olgu kindel, et uus saab parem” (20. oktoobri Virumaa Teatajas).

Riigil on seadusest tulenev kohustus luua igasse maakonda riigigümnaasium. Uue haridusseaduse järgi, mis eeldatavalt jõustub aastal 2023, on keskharidus sarnaselt kutseharidusega riigi vastutada, põhiharidus omavalitsuse korraldada.

Riigigümnaasiumi rajamise eelduseks on kokkulepe kohaliku omavalitsusega. Lääne-Virumaal tegi haridus- ja teadusministeerium esimese valikuna riigigümnaasiumi loomise ettepaneku Rakvere linnale kui maakonnakeskusele eeldusel, et luuakse õppekohad kogu maakonna vajadusest lähtudes.

Gümnaasiumi lahutamine põhikoolist on mõistlik. See printsiip ei tulene kooli omandivormist. Mõnedele õpetajatele ­sobib töö põhikoolis, teistele gümnaasiumis – keskendumine vastavale kooliastmele loob eeldused paremaks kvaliteediks. Soome ja Norra haridussüsteem on selle valiku õigsust tõestanud. Väärt näiteid gümnaasiumiastmega koolide eeliste kohta täistsüklikoolide ees saavadki jagada eksperdid, näiteks Tartu Hugo Treffneri gümnaasiumi direktor Ott Ojaveer, Jaan Poska gümnaasiumi direktor Helmer Jõgi või Viljandi gümnaasiumi direktor Ülle Luisk. Gümnaasiumi tulemuslikkuse hindamisel on lisaks riigieksamitele palju teisi mõõdikuid – tähtis on õpilaste rahuolu, edasiõppimise edukus, madal väljalangevus, valikainete võimalused ja kvaliteet, õpilaste ja õpetajate osalus kooli igapäevaelus, kvaliteetne õpikeskkond jm. Riigigümnaasiumides tähtsustakse neid kõiki.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles