Kampaania teavitab tarbijaid nende õigustest

Anu Viita-Neuhaus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarbijakaitseamet käivitas taas kampaania, millega lükkab ümber tarbijate seas enimlevinud müüte ning annab nõu, millised on tarbija kohustused eri olukordades. Foto on illustratiivne.
Tarbijakaitseamet käivitas taas kampaania, millega lükkab ümber tarbijate seas enimlevinud müüte ning annab nõu, millised on tarbija kohustused eri olukordades. Foto on illustratiivne. Foto: Tairo Lutter

Tarbijakaitseamet käivitas taas kampaania „Tunne oma kohustusi!“, mille raames lükkab tarbijakaitseamet ümber tarbijate seas enimlevinud müüte ning annab nõu, millised on tarbija kohustused eri olukordades.

Üks suurimatest tarbijate seas ringlevatest müütidest on arvamus, nagu tarbijal oleks õigus tagastada kvaliteetne toode tavapoodi 14 päeva jooksul ja raha tagasi saada. Tarbijal tasub teada, et 14-päevane taganemisõigus kehtib ainult veebipoes, mitte tavapoes, märkis tarbijakaitseamet.

Kui tarbija on tavapoest ostnud toote ning ta hiljem ringi mõtleb ja leiab, et ta siiski ei vaja seda, see talle ei meeldi või on hoopis tegu vale suurusega, ei ole tal õigus nõuda, et kauplus selle tagasi ostaks. Kui pood sellest keeldub, siis tihti ollakse pettunud ning pöördutakse ka tarbijakaitseametisse. Tegelikult ei ole kauplus seadust rikkunud, sest juba alates 2004. aastast ei kohusta seadus tavapoode kvaliteetset kaupa tagasi ostma või ümber vahetama. 14-päevane taganemisõigus kehtib vaid sellistele toodetele, mis on ostetud e-poest, tellitud kataloogist või ostetud müügiesitluse käigus.

Küll aga on ümbervahetamise võimaluse pakkumine tervitatav hea tava kauplejate poolt, mis on laialt levinud eriti väljaspool Eestit. Sellise võimaluse kasutamise kohta tasub tarbijatel küsida enne ostuotsuse tegemist, et mitte hiljem pettuda. See on eriti oluline praegu, mil peagi on käes jõuluaeg ja kingituste soetamine. "Ei ole harv juhus, mil näiteks kingituseks ostetud kampsun või mõni muu riietusese osutub vales suuruses olevat või kingitud mänguasi lapsel juba on ning on soov see mõne teise vastu vahetada. Kui kauplus ei ole ettepanekuga nõus, tuleb sellega leppida," märkis amet.

Tarbijakaitseamet soovitab inimestel lugeda erinevaid soovitusi ostude sooritamisel kampaanialehelt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles