Oleg Grossi veerandsajaaastane firma sai uhke lendava tööriista

Aarne Mäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eile tutvustas suurettevõtja Oleg Gross oma sõpradele ja tuttavatele Lepna tootmishoonete juurde rajatud angaaris hiljuti ostetud helikopterit.
Eile tutvustas suurettevõtja Oleg Gross oma sõpradele ja tuttavatele Lepna tootmishoonete juurde rajatud angaaris hiljuti ostetud helikopterit. Foto: Meelis Meilbaum

Suurettevõtja Oleg Gross esitles eile firma uut liikumisvahendit, milleks on isegi Skandinaavias ainulaadne kolm miljonit eurot maksnud helikopter.

Gross rõhutas, et tegemist ei ole tema isikliku mänguasjaga, vaid 25aastaseks saanud firma OG Elektra olulise ja spetsialistide hinnangul üliturvalise töövahendiga. “Endale oleks võinud võtta ka väikese Robinsoni, kuid siin on mul tööl kallid kolleegid, kellega lennata, ja seda tuleb teha turvaliselt,” rääkis ettevõtte juht oma seitsmekohalisest Eurocopter EC 130st, mida peetakse turvaliseks, kiireks, mugavaks ja vastupidavaks.

Seda marki helikoptereid Eestis ega Soomes rohkem pole ning isegi Rootsis on neid vaid paar tükki. “Väga korralik lennuriist, mõned lisad on veel vaja peale panna,” märkis Gross.

Suurettevõtja käis Prantsusmaal tehases kopteri järel üle kuu aja tagasi. Vahepeal oli see Rootsis värvimida. 

Kopter värviti mustaks ning firma logo on kantud väikselt sabale ja ustele. “Milleks ikka eputada,” jäi ettevõtte omanik tagasihoidlikuks.

Kopteri tõi tehasest Lepnale Grossi tootmiskompleksi juurde kunagine ralli maailmameister Ari Vatanen, kes on Grossi hea sõber ning president Eesti Autospordi Liidus, mille juhatuse liige on ka Gross ise. Vatanen on praegu ka ametlik piloot. 

Teise piloodiga, kes on Eestis ainus vastava litsentsiga inimene, käivad Grossil palkamiseks läbirääkimised. Tegemist on Rakverest pärit mehega, kes juhtinud Black Hawkse ka Afganistanis ja mujal ning on nüüd kaitseväest isapuhkusel.

Kopterijuhi litsentsi taotleb ka Olegi poeg Georg Gross, kel jäi see asi kümmekond aastat tagasi pooleli. Juba siis oli Grossil plaanis helikopter soetada. 

Lisaks lubas ta toona ehitada Rakverre pilvelõhkuja, kuid see plaan pole praegu aktuaalne, mis aga ei tähenda, et ettevõtmine ei võiks tulevikus taas kõne alla tulla.

Grossi sõnul on kopter väga oluline töövahend nii talle kui ka ettevõtte töötajaile, et valdustest ülevaade saada. Grossi firmadele kuulub kinnisvara üle Eesti, tal on 57 kauplust, lisaks tootmisettevõtted – kokku töötab neis ligi 1500 inimest. “Laua taga on sellest kõigest isegi raske täit pilti saada,” märkis ettevõtja, kelle sõnul on lisaks temale vaja lennata ka teistel juhtidel ja näiteks sisekontrollidel.

Suurärimees rääkis, et kiiremad ärilised tehingud on nõudnud kohest reageerimist ja sellega võib võita või kaotada miljoneid. “See on tihti minutite küsimus, näiteks inimese emotsionaalne otsus midagi kohe müüa,” ütles Gross. Ta tõi näite, kuidas ta Nikolai Ossipenko käest Maxima eest Ahtme poe napsas. Kuigi järgmine päev oleks makstud müüjale miljon rohkem, olid Grossiga juba käed löödud.

Helikopteri tarvis ehitati Lepna tootmishoonete juurde spetsiaalne angaar. Seal asub ka tehnikahuvilise ärimehe autopark, kus leidub nii taastatud uunikume, nõukogude nostalgiat kui ka kõige nüüdisaegsemaid maanteepärle.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles