Keskkonnaminister Marko Pomerants ootab, et rehvi taaskasutusorganisatsioon teeks reaalseid samme taaskäitlussüsteemi toimima saamiseks. Ministeerium omalt poolt panustab selleks tema sõnul tõhusa järelevalvega nende ettevõtete üle, kes rehve maale toovad, aga tasu ei maksa.
Keskkonnaminister Marko Pomerants lubas tõhustada järelevalvet rehvide maaletoojate üle
Reedel alustas riik asendustäitmise korras Raadil seisvate vanarehvide taaskäitlusse suunamist. Asendustäitmist viib läbi aktsiaselts Ragn-Sells, kes võitis selleks korraldatud hankekonkursi. Rehvide taaskasutusse suunatud summad nõutakse sisse vastutajatelt, teatas keskkonnainspektsioon.
Pomerantsi sõnul ei maksa seetõttu aga loota, et aastaid kestnud probleem kiirelt lahenduse leiab, vaid tegemist on ühe sammuga kogu süsteemi korrastamisel. "Samas on see riigi poolt väga konkreetne sõnum – vajadusel kasutatakse kõiki erinevaid meetmeid, et olukorda lahenduse suunas lükata," sõnas minister Pomerants.
"Edaspidi ootan, et rehvi taaskasutusorganisatsioon teeks reaalseid samme süsteemi toimima saamiseks - taaskasutustasu suurus peab olema selline, mille eest saab vanarehvid ka päriselt käideldud, mitte vaid vaheladustusplatsidele viidud. Omalt poolt panustame tõhusa järelevalvega nende ettevõtete üle, kes rehve maale toovad, aga tasu ei maksa," märkis Pomerants.
Raadilt koristatakse asendustäitmise esimesel etapil ligi 1000 tonni osaühingu Rubronic platsil olevaid vanarehve, mille käitlemiseks ettenähtud aeg on möödas ja mille kohta tegi keskkonnainspektsioon suvel ettekirjutuse.
"Keskkonnainspektsiooni edasised sammud ja tegevus sõltuvad esimese etapi tulemustest. Loodetavasti on esimese etapi edukal teostumisel kohustatud isikutele distsiplineeriv mõju ning ettevõtted asuvad ilma riigi poolse sunnita ehk asendustäitmiseta oma kohustusi täitma," ütles keskkonnainspektsiooni peadirektor Peeter Volkov.
"Kui taaskasutusorganisatsioonid täidavad oma kohustusi korralikult algusest lõpuni, saab keskkonnainspektsioon keskenduda näiteks tootjavastutussüsteemiga mitteliitunud ettevõtete ehk "jäneste" püüdmisele," lisas Volkov.
Riik on asendustäitmise läbiviimiseks eraldanud Keskkonnainvesteeringute Keskuse (KIK) kaudu 300 000 eurot, millest saab käidelda esimesed paar tuhat tonni rehve. Asendustäitmiseks tehtud kulutused nõutakse hiljem ettevõtetelt tagasi ja see raha laekub KIKi eelarvesse.
Asendustäitmist kui karmimat sunnimeedet tuleb rakendada seetõttu, et käitlejad ei ole endale võetud kohustust vanarehvid taaskasutada täitnud ning varasemad ettevõtete suhtes rakendatud sanktsioonid ei ole oodatud tulemust andnud.