Probleem: 70+ on oht autoroolis

Virumaa Teataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Hiljuti oli mul kokkupuude 70+ vanamammiga, kes sooritas peateel keset tipptundi vasakpööret ega vaadanud, kas jõuab pöörde lõpetada või mitte. Vastutulnud autodest ta ei hoolinud ja nii põhjustaski vanamemm avarii. Juhtumil oli veel üks iseärasus: memm ei tahtnud ennast alguses süüdi tunnistada, peale 15minutilist selgitustööd hakkas ta asjast aru saama.

Mammi ei suutnud talvistes oludes oma juhtimisvõimeid adekvaatselt hinnata ja põhjustas seega avarii. Õnneks suutis tema taga sõitnud autojuht pidurdada, aga teiselt sõidusuunalt tulnud autol ei olnud kuhugi minna, sest mammi oli oma autoga sõiduteel risti ees. Mis toimub? Eakate reaktsioonivõime on tänapäevases liikluses üliaeglane, vanadus mõjutab ka psüühikat ja tekivad mäluhäired. Ilmselt ei osata nüüdisaegsesse liiklusesse sisse elada ega seda tajuda. Tihtipeale ei eristata pimedas autosid, vahemaid ja vastutulevate autode kiirust arvestatakse valesti.

Kas 70+ inimene, kel tervisetõend korras ja load kehtivad veel kümme aastat, on pädev autot juhtima? Miks ei ole eakatel juhtidel igaaastast meditsiinilist kontrolli? Miks ei ole Eesti riigis nii, nagu paljudes arenenud Euroopa riikides, kus eakatele antakse juhiloast loobumisel soodustusi bussidega liiklemisel ja makstakse veel lisaks kompensatsiooni?

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles