Kommentaar: defektset kaupa ärge püüdke ise parandada ega edasi kasutada

, tarbijakaitseameti teenindustalituse jurist
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Vigase kauba puhul on oluline, et probleemiga tegelemist ei lükataks edasi, sest üldjuhul on riketel ja defektidel omadus süveneda. Sellisel juhul on tarbijal keeruline kauplejaga vaielda ja parandamine võib teatud juhtudel osutuda liigse kalliduse tõttu ebaotstarbekaks või isegi võimatuks.

Kaupleja vastutus tarbija ees kestab kaks aastat. Hiljem tarbija kaupleja poole pretensiooniga pöörduda ei saa, kui just asjale ei kehti müügigarantii, mis tarbijale pikema perioodi jooksul täiendavaid õigusi annab. Kui tootel ilmneb viga, siis tuleb selle kasutamine kohe lõpetada.

Defektse toote kasutamise jätkamisega seab tarbija ohtu enda õiguse nõuda kauplejalt asja parandamist ja kaupleja õiguse esmalt asja parandada. Võlaõigusseaduse kohaselt on tarbijal kohustus teavitada kauplejat kauba defektsusest kahe kuu jooksul pärast vea ilmnemist, kuid soovitav on teha seda võimalikult kiirelt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles