Eesti haridussüsteem õpilase vaatepunktist

Kelli Liblikas
, Rakvere reaalgümnaasiumi abiturient
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kelli Liblikas.
Kelli Liblikas. Foto: Erakogu

Hariduse omandamine ja kooliskäimine on vältimatu osa elust. See eluetapp annab õpilasele vajalikke teadmisi, oskusi, kujundab tema väärtushinnanguid ja distsipliinitunnetust. Õpilane puutub koolis kokku paljude inimestega, leiab endale sõpru, satub mitmesugustesse olukordadesse, õpib neid lahedama ja mõistma, et iga situatsioon vajab erinevat käsitlemist.

Võime väga uhked olla, et hoolimata sellest, et meil on väike riik, on meil tohutult palju tarku õpilasi ning 2015. aasta PISA testi tegijate seas oleme tulemustelt lausa kolmandal kohal. Tasapisi üritatakse õppekavu lihtsustada ja võtta neist ebaolulised teemad välja. Muidugi on siin ka väike iva. Õppekavu ei lihtsustata mitte seetõttu, et õpilaste elu koolis kergemaks teha, vaid seepärast, et üha suurem osa neist läheb üle lihtsustatud õppekavale.

Küll aga tuleks vaadata ka haridussüsteemi teist, muret tekitavat poolt. Ei saa mainimata jätta, et meie haridussüsteem on ajast ja arust ning seda eitada oleks äärmiselt vale. Praegu kannab kogu see kupatus veel vilja, aga kui kaua meie õpilased jaksavad veel vananenud meetodil õppida? On viimane aeg hakata vaatama oma roosast mullist kaugemale ning saada aru, et meil tuleb teha suuri muudatusi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles