Alates 1. märtsist uueneb kodakondsuse taotluste esitamise kord politsei- ja piirivalveameti (PPA) teenindustes ning siis tuleb kodakondsusega seotud toiminguteks aeg eelnevalt broneerida.
Märtsist tuleb kodakondsuse taotlejal aeg eelnevalt broneerida
Märtsist tuleb inimesel, kes soovib esitada taotlust Eesti kodakondsuse saamiseks ja taastamiseks või kodakondsusest loobumiseks või vabastamiseks, PPA teenindustes aeg eelnevalt broneerida. Jätkuvalt saab taotlusi esitada ka posti teel või digiallkirjastatult e-posti teel ning sellisel juhul ei ole vaja teenindusse pöörduda.
"Selliseid taotlusi esitavad inimesed elu jooksul harva ning reeglina planeeritakse siis teeninduse külastamine ka ette," ütles PPA arendusosakonna peaspetsialist Kaili Käärid. "Broneering muudab kliendile külastuse personaalsemaks, aga samuti ka kiiremaks ja sujuvamaks, kuna inimene ei pea ootama järjekorras ja meie töötaja võtab kliendi vastu just temale planeeritud ajal."
Käärid lisas, et uus süsteem pakub PPA-le võimaluse teeninduste töökorraldust nii päevade kui ka kellaaegade lõikes paremini planeerida ja vältida pikki ootejärjekordi.
Eelmisel aastal sai PPA 1038 kodakondsuse taotlust, neist kõige rohkem Tallinna teenindustes – 544. Ida prefektuuris asuvates teenindustes esitati 203 taotlust, posti või e-posti teel saadeti 202 taotlust.
2016. aastal tehti PPA teeninduste külastamiseks keskmiselt 3125 broneeringut kuus. Broneeringuga külastajate keskmine ooteaeg teeninduses oli kaks minutit.
Sobiva aja teeninduse külastamiseks saab broneerida veebiaadressil https://broneering.politsei.ee/. Samuti saab vajadusel broneerida aja telefoni teel, helistades infotelefonil 612 3000.