Värskest rahvusvahelisest raportist selgub, et Eesti õpilased näevad internetis pigem võimalusi kui ohte.
Eesti õpilased näevad internetis pigem võimalusi kui ohte (1)
Läinud aasta oktoobris osales 6. ja 9. klassi õpilastest enam kui 700 projektis, kus jagati oma mõtteid ja kogemusi teemal, milliseid võimalusi, eeliseid ja riske peidab endas internet. Tegu oli unikaalse rahvusvahelise projektiga, kuhu oli kaasatud kooliõpilasi seitsmest riigist: Eestist, Lätist, Leedust, Soomest, Rootsist, Norrast ja Taanist. Eestist osales niinimetatud lapsed internetis projektis 89 õpilast.
Värskelt avaldatud andmetest tuleb välja, et lastele ei tähenda internet ainult sotsiaalmeediat ja mänge, vaid ka selles keskkonnas varitsevaid ohtusid.
Eesti Lastekaitse Liidu, Telia Eesti ja Kantar Emor Estonia ühisel eestvedamisel toimunud töötubades arutlesid õpilased selle üle, milliseid väljakutseid pakub internet ja millised on võimalike probleemide lahendused üha enam ühilduvas reaal- ning internetimaailmas.
Eesti Lastekaitse Liidu projektijuht Kerli Valner tõdes, et Eestis toimunud töötubades ei keskendunud kohalikud õpilased mitte niivõrd internetis peituvatele probleemidele, nagu näiteks küberkiusamine, vaid just lahendustele, kuidas tagada turvaline ja sõbralik keskkond oma eakaaslastele ning kuidas inimesed nendest lahendustest ka reaalselt kasu saaksid.
Eesti kooliõpilastele oli online-maailmas oluline ka turvalisus. Samas olid turvariski teemad seotud peamiselt vargustega, nii identiteedi-, kasutajakonto kui ka füüsilise vargusega. Emotsionaalseid probleeme, nagu näiteks küberkiusamine, mainisid Eesti koolilapsed vähem kui nende Põhjamaade eakaaslased.