EVR Cargo kommentaar lahusti lekkele raudteel

Eva Klaas
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kontrollkomisjon tegutseb Tapal reostusrongi juures.
Kontrollkomisjon tegutseb Tapal reostusrongi juures. Foto: Marianne Loorents / Virumaa Teataja

EVR Cargo edastas täna õhtul selgituse eilse reostuse kohta raudteel. 

EVR Cargo teostas 27. märtsil vedu kliendi renditud vagunitega, mille omanik ega rendile andja ettevõte ise ei ole.

EVR Cargo tegi veeremile enne vedu kõik ettenähtud kontrolliprotseduurid, kuid ei tuvastanud leket ega ka muid kõrvalekaldeid.

EVR Cargo peab ohutust raudteel äärmiselt tähtsaks ning on juhtunud intsidendi ja selle tagajärgede pärast murelik. Teeme kõik, et aidata omalt poolt välja selgitada kõiki juhtunu asjaolusid, et saaks tarvitusele võtta taoliste intsidentide kordumist välistavad meetmed. Täpsed andmed lekkinud kemikaali koguse kohta selguvad pärast kauba mahalaadimist Muugal.

Praeguseks on kõik rongikoosseisu kuulunud 36 tsisternvagunit koos asjatundjate komisjoniga üle kontrollitud ja võimalike täiendavate lekete oht minimeeritud.

Rong hakkab Tapalt Muugale sõitma täna kell 21.30, liikudes dispetšergraafiku alusel, mis tähendab, et Eesti Raudtee dispetšer kontrollib rongi liikumist. Tavapärasele rongimeeskonnale lisaks on rongis EVR Cargo vaguni ülevaataja, et võimalikele tekkivatele ohtudele operatiivselt reageerida.

Maanteed mööda liigub rongiga samal ajal Tapalt väljuv EVR Cargo sõiduk Tapa tehnohooldepunkti vanemmeistriga, et vajadusel jõuda kiiresti rongini ning rakendada kiireloomuliselt kõiki vajalikke meetmeid ohutuse tagamiseks.

EVR Cargo teeb alati rongi koosseisule välise ülevaatuse, mille käigus kontrollib visuaalselt vagunite tehnilist korrasolekut, sealhulgas seda, et kaup ei leki, luugid, ventiilid on kinni ja tolli plomm kohal. Sellekohased allkirjad kontrolli teostamise kohta on veose üleandmis-vastuvõtmisaktil. Lisaks teeme peale rongi formeerimist piduriproovi, mille kohta on samuti vormistatud dokumendid. Kõik eelkirjeldatud protseduurid viidi läbi ka kõnealuse veeremi puhul ning rongi väljasaatmisel mingeid kõrvalekaldeid ei tuvastatud. Leke pidi tekkima sel ajal, kui rong liikus.

EVR Cargo sai kaubaga laetud tsisternid Kohtla jaamast 27. märtsil kell 15.16, kauba laadimine oli toimunud Eestis, veodokumendid vormistati samal päeval kell 14.

Muu hulgas on saatelehel märge „vaguni katel pealelaadimiseks saatja poolt ettevalmistatud ja kõlblik veoks“.

Kauba omanik oli selle juba reedel, 24. märtsil ise vedanud endale kuuluvalt haruteelt Kohtla jaama teele nr 5.

EVR Cargo tegi samal päeval, 24. märtsil kommertsülevaatuse dokumentatsiooni ja tolliplommide osas ning teostas järgmisel päeval vagunite ülevaatuse. Enne rongi teele saatmist tegi EVR Cargo 27. märtsil täiendava vagunite ülevaatuse ning enne rongi väljumist ka piduriproovi. Ühegi ülevaatuse käigus leket ei täheldatud.

Lastina oli EVR Cargole teatatud “muud aromaatsete süsivesinike segud, mille mahust 65% või enam (k.a kaod) destilleerub 250 ˚C juures”.

Seda kaupa on EVR Cargo vedanud juba mitme aasta vältel, seega oli tegemist juba tuttava kaubaga, mida käideldakse vastavaid hoolsusnõudeid järgides. EVR Cargol on ohtlike ainete vedamise luba, millega kaasnevaid protseduure ettevõte ka järgib. Mõlema lekkinud tsisternvaguni tüüp oli 15-740-01, need olid ehitatud 2009. aasta mais. Tsisternvaguni tüüp on sobiv selle kauba veoks.

Täname hea koostöö ja kiire reageerimise eest päästeteenistust ja Eesti Raudteed.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles