Maanteeamet alustab täna piirkiiruste tõstmisega

Eva Klaas
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti teedel tõstetakse piirkiirust.
Eesti teedel tõstetakse piirkiirust. Foto: LIIS TREIMANN/PM/SCANPIX BALTICS

Maanteeamet alustab täna lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist neljarajalistel eraldatud sõidusuundadega riigiteedel. Tänavu saab kiirusega 110 km/h sõita 128 kilomeetril ja kolme kilomeetri pikkuses tõstetakse kiirust 100-le km/h.

Ka tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust ainult neljarajalistel eraldatud sõidusuundadega maanteedel, kaherajalistel teedel jääb lubatud suurimaks sõidukiiruseks 90 km/h.

Maanteeameti liiklusohutuse osakonna juhataja Erik Ernits rõhutas, et kiiremini sõitmine on võimalus, mitte kohustus. „Kui juht näeb, et liiklusolud ei võimalda sõita 110 kilomeetrit tunnis, siis peab kiirust vähendama. Seda enam, et on alles aprilli algus ning öösiti ja hommikuti võib teedel libedust esineda veel mõnda aega,“ selgitas Ernits.

Tänavu tõstetakse piirkiirust Tallinna–Narva maantee Tallinna-Aaspere viiel lõigul (110 km/h), Haljala liiklussõlmes (110 km/h) ja Kohtla-Järve–Jõhvi lõigul (110 km/h).

Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa teel tõstetakse piirkiirust Tallinna–Kose kahel lõigul (110 km/h), Mäo möödasõidu (110 km/h) ja Tartu–Ülenurme (100 km/h) lõikudel. Tallinna–Pärnu–Ikla maanteel tõstetakse piirkiirust Tallinna–Ääsmäe kahel alamlõigul (110 km/h). Ka tänavu tõstetakse piirkiirust Tallinna ringteel Jüri–Luige lõigul (110 km/h).

„Kõikidel 2+2 teelõikudel me kiirust ei tõsta liiklusohutuse kaalutlustel ning nendel lõikudel tuleb sõita 90 kilomeetrit tunnis,“ sõnas maanteeameti liikluskorralduse osakonna juhataja Jaan Tarmak.

Piirkiiruse tõstmisel peab maanteeamet arvestama ka üldist liiklusolukorda, riiklikult seatud eesmärke liiklusohutuse tagamiseks ning sõidukiiruse suurendamise reaalset vajadust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles