Vastukaja: kas linna juhivad robotid?

Kert Karus
, Rakvere linnavolikogu liige, IRL
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kert Karus.
Kert Karus. Foto: Meelis Meilbaum

Hiljuti alanud Eesti eesistumise ajal on üheks olulisemaks teemaks tõusnud ministrite võõrkeelsed sõnavõtud, mida meedia vahendusel on püütud dešifreerida ja lugejatelt küsida, kas nad said aru, mida kõnelejad tahtsid öelda ja millist sõnumit edastada. Mind tabas samasugune mõistatamistuhin möödunud reedel keskerakonna linnapeakandidaadi Triin Vareki emakeelset arvamusartiklit lugedes.

Soov, et rohi oleks rohelisem, linnakeskkond arenenum ja linlaste heaolu suurem, ei vääri isegi diskussiooni ja kõlab missivõistluste võitja loosungina “Rahu maailma!”. Samuti tuleb suhtuda ka ideesse eelistada terviklahendusi ja suurt pilti ettevõtluskliima ja elukeskkonna arendamisel, mis eeldab tegelikult konkreetseid ideid ja ettepanekuid. Poliitika ja linnajuhtimine ei ole aga missivõistlus, kus südamlikumad ja empaatilisemad loosungid ning kena olemine võidu toovad.

Pärast võitu algab sisutihe töö ja siis ei piisa enam visioonist, vaid vaja on praktilisi igapäevaseid konkreetseid otsuseid ja lahendusi. Ei piisa soovist, et linnatänavad võiksid olla kvaliteetsema asfaldiga ning jalakäijatel ja ratturitel paremini kasutatavad. Sellele soovunelmale astuvad vastu reaalsus teede ehituse inseneeriast ja võimalustest, meie kliima ja sõidukite mõju teedele, linnaeelarve numbrid, rängad valikud ja otsused, mida esmajoones linnaarengus valida. Siin satuvad kaalukausile juba väga põhimõttelised küsimused ja prioriteetide valikud, kus tuleb leida optimaalne lahendus sotsiaalhoolekande, kultuurivaldkonna, teede korrashoiu ja paljude teiste oluliste avaliku sektori valdkondade vahel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles