Aaspere teeristis passib juhust vikatimees (2)

Toomas Herm
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Uue liikluskorralduse tõttu Aaspere–Haljala vahelisel teelõigul on Aaspere ristmik muutunud kohalike jalakäijate jaoks senisest veelgi eluohtlikumaks.

Kohalik elanik Laine rääkis, et soovis bussipeatusesse minna üle sõidutee kohast, kust ta tavaliselt teed ületab. Nägi aga, et sinna on teepiire pandud. Ainuke võimalus teed ületada oli ristmikul.

Laine sõnul ei liigu ta kiiresti. Korraga kuulis ta tagant auto tuututamist. Ehmunud naine astus kiiresti edasi, otse ette Tallinna poolt tulevale suurele autole. Õnneks midagi hullu siiski ei juhtunud.

“Siin ei ole ju ülekäigurada, aga kustkohalt meie peame käima?” küsis Laine ja lisas, et tema pole ainuke, kes üle tee bussipeatusesse tahab minna.

Siin ei ole ju ülekäigurada, aga kustkohalt me peame käima?

Naise sõnul on ta helistanud Haljala vallavalitsusse ja probleemist rääkinud. Sealt olevat talle vastatud, et nemad ei saa midagi teha.

Lisaks ülekäiguraja puudumisele pole Aaspere teeristis, mis on muutunud kohalikele ainukeseks võimaluseks ületada tiheda liiklusega Tallinna–Narva maanteed, jalakäijate ülekäigurada tähistavaid liiklusmärke ja lubatud sõidukiirus on seal 70 kilomeetrit tunnis.

Haljala valla majandusspetsialist Marko Teiva tunnistas, et Aaspere elanikud on juhtinud tähelepanu olukorrale ristmikul.

Näiteks tõi Teiva pikad autokaravanid, mille tõttu on inimestel raske teeületuseks sobivat momenti leida.

Probleeme on ka õpilasvedudega. Buss paneb peatudes küll ohutuled põlema, kuid ikka leidub liiklejaid, kes pressivad bussist mööda keset teed pandud kummipostide vahelt laveerides.

Teiva sõnul on nad asjast teavitanud maanteeametit, kust lubati järgmisel nädalal olukorraga tutvust teha.

Rakvere politseijaoskonna juht Indrek Link ütles, et ükskõik millise maantee ületamine seal, kus ei ole selleks spetsiaalset kohta, ei ole jalakäijatele täiesti ohutu. Erandiks ei ole ka Tallinna–Narva maantee. “Tallinna–Narva maanteel asuvat Aaspere ristmikku ei saa antud kontekstis pidada ohtlikumaks lõiguks kui mõnd muud suurema kiiruspiiranguga kohta maanteedel,” rääkis maakonna politseijuht. “Aaspere ristmikul on mõlemale poole hea nähtavus ja kiiruspiiranguks 70 kilomeetrit tunnis. Hiljuti paigaldatud kummipostid ei muuda kergliiklejate teeületust kindlasti senisest ohtlikumaks, kuna need ei takista jalakäijate liikumist, aga samas on takistatud sõidukite möödasõit eessõitvast sõidukist. Kindlasti muudaks jalakäijate tunnelite või käigusildade rajamine teeületuse tunduvalt ohutumaks.” Link lisas, et olukorra muudaks paremaks, kui kaupluse ees oleva parkimisplatsi piirdel oleks avaus jalakäijate jaoks.

Aga see pole veel kõik. Nimetatud ristmikul on hädas ka suurte autode juhid, sest kõrvalteele paigaldatud kummipostid segavad pööramist. Eile lõunal oma sõidukiga postide vahel manööverdanud autojuht Ivar polnud ristmikuga sugugi rahul. “See on täielik jama, mis siin tehti,” sõnas ta ja lisas, et ühel korral sõitis ta vihaga üle postide.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles