Teater koolis ja kool teatris

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

26. ja 27. oktoobril toimus Tallinnas Õpetajate majas Eesti Teatri Agentuuri ja Eesti Harrastusteatrite Liidu koostöös seminar “Teater-kool”, mille eesmärgiks oli lähendada Eesti teatreid ja üldhariduskoole. Seminarile olid oodatud õpetajad, teatritegijad ja muidu kultuuriharidusega tegelejad.



Eesti Harrastusteatrite Liidu juhi Kristiina Oomeri sõnul tegutsevad teatrid ja koolid Eestis väga eraldi, kuigi hariduslikud eesmärgid peaksid olema sarnased. Oomeri arvates on Eestis küll väga tasemel kooliteatrid, aga tavalises kooliõppes pööratakse laste teatrikasvatusele vähe tähelepanu. “Muusika või kujutava kunsti vallas saavad lapsed laialdased teadmised, kuid teatri- ja draamaõppega tegeletakse vaid üksikutes koolides üle Eesti,” kõneles Oomer. Tema meelest jääb väheks, kui lastega käivad teatris ainult lapsevanemad või klassijuhatajad. “Teatrikülastusele peaks kindlasti eelnema ja järgnema arutelu, nähtu analüüs ja selle mõtestamine. Eesti teater on valmis koolidega koostööd tegema. Suure sammu on astunud juba Vanemuine, VAT Teater ja Draamateater. Vanemuises on palgal isegi noortetöö juht, kes koordineerib lastegruppide teatrikülastusi, enne või pärast etendust on lastel võimalik kohtuda lavastusega seotud huvitavate inimestega ja saada teada teatri lavataguse elu kohta.”

Kristiina Oomeri sõnul oli seekordsel seminaril üsna vähe koole esindatud. “Teatriinimesed said omavahel vestelda ja uusi strateegiaid luua, kuid nemad on niikuinii teatriga seotud. Just õpetajad olid need, kellest oli puudus,” sõnas harrastusteatrite liidu juht.

Seminaril oli esindatud ka kultuuri- ja haridusministeerium. Viimasega koostöös on Eesti teatritel kavas koostada ankeet, mis saadetakse laiali koolidesse ja mille vastustest peaks selguma, millisena näevad õpetajad koolide ja teatrite koostööd.

Seminaril osalenud Rakvere Linnanoorte Näitetrupi juhendaja Tiina Rummi meelest on praeguses kooliõppes vähe tähelepanu pööratud sellele, kuidas kasvatada noortes teatrihuvi. “Kooliteatrites kaasalööjad on nii ehk naa huvilised, kuid küsimus on just ülejäänud lastes, et süstida neisse teatripisik ja kasvatada publikut Eesti teatritele,” ütles Rumm.
Siinkohal on Rummi hinnangul oluline ka teatrite tegutsemine, et olla tänapäeva noortele arusaadav ja mõistetav. Tiina Rumm lisas, et tänu uuele õppekavale saavad koolid ise üsna palju kaasa rääkida, kas ja millises mahus on nende koolis draamaõpet.

“Õpilaste huvi selle aine vastu on kindlasti olemas. Lisaks tuleks võimaldada gümnaasiumiklassidele avaliku esinemise õpet, mida on noortel inimestel elus hakkamasaamiseks väga vaja, kuid millele praegune koolisüsteem erilist tähelepanu ei pööra.”

Rakvere teatri dramaturgi Anne-Ly Sova sõnul jäi talle seminarist meelde lause, mida kooliteatrite juhid ei tohiks ära unustada: “Kooliteater kui selline ei ole koht, kus juhendaja saaks end kunstiliselt teostada, vaid see peaks olema võimalus õpilastele, et just nemad saaksid proovida, õppida ja avastada uut.” Talle pakkus huvi ka seminari esimesel päeval kuuldud ettekanne Ivi Lillepuu magistritööst teemal “Gümnasisti teatrihuvi ja seda mõjutavad tegurid”. Anne-Ly Sova sõnul tekkis tal kohe idee sarnane uurimus läbi viia ka Rakveres ja teistes maakonna koolides.

Kahepäevase seminari esimesel päeval keskenduti ettekannetele, teisel päeval said osalejad töötubades ise praktilisi ettepanekuid teha, mil moel suurendada kontaktipinda üldharidusasutuste ja teatri vahel.

Seminari toimumist toetasid Eesti Kultuurkapital ja Hasartmängumaksu Nõukogu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles