Tallinn nihkub Narvast pisut eemale

Andres Pulver
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Punase katkendjoonega on skeemil tähistatud teelõigud, mis on alates homsest suletud. Liiklus suunatakse ümber uue Haljala-Rakvere maantee esimesele valminud lõigule.
Punase katkendjoonega on skeemil tähistatud teelõigud, mis on alates homsest suletud. Liiklus suunatakse ümber uue Haljala-Rakvere maantee esimesele valminud lõigule. Foto: Lemminkäinen Eesti

Haljala liiklussõlme ehitus ­liigub järgmisesse etappi, mis aga tähendab, et Haljala ­ristmikul muutub liiklus­korraldus.

Haljala eritasandilise liiklussõlme peatöövõtja Lemminkäinen Eesti ASi esindaja Martin Vaga ütles, et tööde esimene etapp on valmis ning homme algab Haljala liiklussõlme teise etapi ehitus, mis hõlmab endas teetöid ja maantee- ning jalgteeviadukti rajamist.

“Teine etapp toob endaga kaasa liikluskorralduse muudatused nii piirkonda läbivale kui ka kohalikule liiklusele,” lausus Vaga.

Talviseks perioodiks suletakse liikluseks senisest Haljala ristmikust Tallinna poole kulgev Tallinna-Narva maantee 600 m pikkune teelõik ja kogu liiklusvoog suunatakse ümber uuele, värskelt valminud teelõigule.

Ehitustööd Haljala liiklussõlmes on kestnud neli kuud ning kulgenud vastavalt prognoosile. Vihmane septembrikuu ja oktoobri algus raskendas Vaga sõnul Tallinna-Narva maantee parema sõiduraja ja Rakvere-Haljala maantee kaevetöid ja muldkeha ehitust, kuid tänu soojale novembrile on tänaseks mõlemad teelõigud asfalteeritud.

Asfaltkatte on saanud ka liiklussõlme lõunapoolne ringristmik, mille kaudu 2012. aasta suvel pääseb rajatavale viaduktile. Lõpetatud tööde hulka kuuluvad ehitustöid segavate puude raie ning liiklussõlme rampide alla jääva gaasitorustiku ehitus.

Viimastel nädalatel on ehitusala läbinud liiklejad pidanud sõitma suhteliselt kitsal järskude nõlvadega teelõigul. Liiklusohutuse suurendamiseks talvisel perioodil suunatakse liiklejad alates tänasest ajutise ühendustee kaudu osaliselt valminud uuele sõiduteele.

“Uue ja vana maantee asfaltkatte suur kõrguste erinevus on tingitud projektsest lahendusest, millega uus, 2 + 2 sõidurajaga maantee muudetakse liiklejale oluliselt sujuvamaks ja parema nähtavusega teeks,” selgitas Martin Vaga, kelle sõnul peaks süvendisse viidud maanteelt kostma Haljalasse vähem liiklusmüra.

Ehitustööde II etapis freesitakse ja kaevatakse üles 1,4 km pikkune lõik Tallinna-Narva maanteed.

“Sobivate ilmastikuolude korral alustatakse suuremahuliste viadukti pealesõitude muldkehade ehitusega,” märkis Vaga ja lisas, et talvisel perioodil alustatakse maantee- ning jalgteeviadukti ehitusega, algust tehakse ka Kirsi jalgteetunneli rajamisega.

Suuremahuliste ehitustööde tõttu tuleb liiklus Tallinna-Narva maanteel Haljala ristmikust kuni 600 m kaugusel asuva liiklussõlme rambi alguseni sulgeda.

Tallinna ja Narva vahel liiklejad suunatakse alates homsest põhimaanteelt mööda liiklussõlme rampi lõunapoolsele ringristmikule ning sealt edasi uuele Rakvere-Haljala maanteele. Tallinna-Narva maanteega ristumine toimub vanal Haljala ristmikul.

Ümbersõidu tõttu pikeneb teekond Tallinna ja Narva vahel umbes 500 m võrra. Haljala-Rakvere maanteel suuri muudatusi liiklusskeemis ei tule, lisandub vaid ristumine uue Rakvere-Haljala maanteega.

Ühissõidukite kasutajatel suuri muudatusi talviseks perioodiks oodata ei ole.

Bussid hakkavad peatuma Haljala ristmikul praegu toimivate peatuste vahetus läheduses.

Pimedal ajal põleb jalakäijate turvalisuse tagamiseks Rakvere-Haljala maanteel ka välisvalgustus.

“Oluliselt paremaks muutub jalakäijate olukord aga 2012. aasta sügisel, mil plaanide järgi peaks valmima üle põhimaantee kulgev jalgteeviadukt, Kirsi jalgteetunnel ning 1,5 km ulatuses valgustatud jalgteid,” lausus Martin Vaga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles