Kratt kutsub Kunda seiklusparki

Andres Pulver
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
“Krati püksirihm” on rada, kus on abi lihtsalt sellest, et kaaslane samuti rajal on.
“Krati püksirihm” on rada, kus on abi lihtsalt sellest, et kaaslane samuti rajal on. Foto: Meelis Meilbaum

Kundas saab Krati käest õppida, kuidas üheskoos tegutseda, kaaslast usaldada ja lihtsalt ennast tasakaalus hoida. Õpetamise paigaks on Kratt valinud uhiuue Kunda seikluspargi.


Kunda seikluspargi peremees Revo Koha ütles, et esmaspäeval sai pargi esimene osa kauaoodatud kasutusloa ja alates kolmapäevast on seikluspark kasutajatele avatud.

“Ühtegi külastajat pole küll veel adrenaliini taga nõudmas käinud, küll on aga olnud päris palju uudistajaid,” kõneles Koha eile pärastlõunal.

Kunda noorte ekstreemratturite üks eestvedajaid Madis Vasser kinnitas, et seikluspark on vägev. “Käisin talvel uudistamas, juba siis oli näha, et tuleb uhke asi,” rääkis ta ja lisas, et läheb esimesel võimalusel ise seikluspargi atraktsioonidega tutvuma.

“Südamelähedane on see, et ka seikluspargis saab rattaga sõita,” lausus Vasser.

Rattaga üle Kunda jõe kanjoni praegu siiski seikluspargis veel sõita ei saa, sest kõrgseiklusrada ootab veel kasutusluba. “Avatud on meeskonnaala ja laskumine mäe otsast,” sõnas Revo Koha.

Meeskonnaalal õpetab Kratt ehk seikluspargi instruktor väiksematele seltskondadele koostööd, üksteise usaldamist ning abistamist ja ka tasakaalu hoidmist. Ja loomulikult ikka seda ka, kuidas üle jõe saada.

“Kõik meie atraktsioonid on seotud Kunda jõe ületamisega, selles suhtes on meie seikluspark Eestis ainulaadne,” ütles Revo Koha. Meeskonnaalal saab jõge ületada viit erinevat rada mööda, üle jõe võib tuhiseda ka mäe otsast laskudes.

Laskumisraja pikkus on umbes 200 meetrit, kõrguste vahe veidi üle 25 meetri ja Revo Koha sõnul on rada katsetanud huviliste juttude kohaselt see kõige kiirem laskumine Eestis.

Kunda seikluspargi ehitas Revo Koha pangalaenu toel. “Mingit toetust pole ma kusagilt saanud, loodan, et teise etapi rajamiseks õnnestub natuke euroraha hankida,” sõnas ta.

Seikluspargi teises etapis peaks mehe mõtete kohaselt valmima madalseiklusrada, mis ühendab Lontova silla juures oleva meeskonnaala ja laskumise jõge mööda pisut ülesvoolu oleva kõrgseiklusrajaga.

“Koht oli olemas, tahtsin siia mingit aktiivset tegevust tuua, ainult kohvikust oleks natuke väheks jäänud,” tähendas Revo Koha, kelle sõnul on ka sõbrad-tuttavad teda tagant utsitanud, et ta kaunisse jõeäärsesse paika midagi põnevat teeks.

Kohvik on seikluspargi juures, aga Koha ütles, et kohvik ja seikluspark töötavad teineteisest sõltumatult.
Kui palju seikluspargi rajamine maksma läks, ei osanud Koha täpselt öelda. “Mitte üks ega ka kaks miljonit krooni, ikka rohkem,” sõnas ta.

Kunda linnapea Riina Sooäär lootis, et seikluspark leiab palju kasutajaid ja meelitab Kundasse külalisi ka kaugemalt.
“Linna on kindlasti vaja juurde luua atraktiivseid vaba aja veetmise võimalusi nii oma inimestele kui turistidele,” ütles linnapea, kes lubas ka ise lähiajal seikluspargiga tutvuma minna.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles