Uue rongiliiniga harjumine võib aega võtta

Andres Pulver
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rongi saabumine Peterburist Rakveresse ja ka Tallinna hilisõhtul tähendab turistide jaoks ühte lisaööd ehk täiendavat kulu.
Rongi saabumine Peterburist Rakveresse ja ka Tallinna hilisõhtul tähendab turistide jaoks ühte lisaööd ehk täiendavat kulu. Foto: Arvet Mägi

Pühapäeval hakkas pärast neljaaastast vaheaega taas käima Tallinna-Peterburi rong, kohalikud turismiette­võtjad on esialgu äraootaval seisukohal.


SA Virumaa Muuseumid juhi Ants Leemetsa sõnul on tegemist ülimalt positiivse uudisega. “Meil on palju venelastest külastajaid ning rongiliin teeb Eestisse tuleku nende jaoks kahtlemata palju lihtsamaks,” lausus ta.

Leemetsa hinnangul on suurim probleem selles, et rong sõidab seitse tundi, samas kui Peterburist Helsingisse jõuab rong poole lühema ajaga. “Aga igasugused uued ühendused on teretulnud,” lisas Leemets.

Aqva veekeskuse üks omanikke Roman Kusma optimismist ei pakatanud. “Olen Peterburi turismiinimestega suhelnud ja nende käest kuulnud, et praeguse sõidugraafikuga see rong Vene turiste Eestisse ei too, sest jõuab siia alles öösel,” põhjendas ta.

Nii ei tulnud ka näiteks esmaspäeva õhtul Rakveres rongilt maha ühtegi reisijat.

Hilisõhtune Eestisse saabumine (Rakverre jõuab rong Peterburist kell 22.03) tähendab aga turisti jaoks lisaöö veetmist hotellis, seega täiendavat kulutust. “Mitte ainult meie ei loe raha, eks venelased teevad seda sama moodi ja tulevad pigem bussiga,” ütles Roman Kusma.

Liinibuss jõuab Peterburist Rakverre tunde varem ja jätab külalistele aega ka saabumispäeval midagi ette võtta.

Ants Leemetsa hinnangul on kõige olulisem, et Vene turist Eestisse üleüldse tuleks, saabumisajal tema meelest suurt tähtsust pole.

“Meie jaoks on Venemaa ja eeskätt miljonite elanikega Peterburi piirkond võimalus, mida tuleb kasutada,” lausus Leemets.

Nii Leemets kui ka Kusma on esialgu äraootaval seisukohal, sest turismimajandus on suhteliselt pika vinnaga.

Ants Leemets arvas, et kuluda võib kuni aasta, et inimesed rongi usaldama ja kasutama hakkaks.
Pühapäeval taas­avatud rongiliini Tallinnast Peterburi käivitas raudteefirma Go Rail, rong sõidab iga päev ning peatub lisaks Rakverele ka Tapal.

Go Raili arendusdirektori Jolan Ševtsovi sõnul on huvi Peterburi liini vastu olnud suur.

“Viimati liikus rong Tallinna ja Peterburi vahel neli aastat tagasi, kuid huvi ja nõudlus mugava ning taskukohase kahte linna ühendava rongiliini järele on olnud suur,” ütles ta.


Peterburi liinil sõidab rahvusvaheliseks reisijateveoks kohandatud diiselrong, mille koosseisus on neli vagunit, mis mahutavad kuni 204 reisijat. Rong väljub nii Tallinnast kui Peterburist korra päevas.
Varasemalt on ajakirjanduses olnud juttu, et Go Raili kõrval kavandab Tallinna-Peterburi rongiliini käivitamist ka raudteeärimees Oleg Ossinovskile kuuluv Skinest Reisiveod.

Ettevõte renoveerib diiselrongi, mis on väliselt sarnane Tallinna ja Tartu vahel liikuvate Edelaraudtee rongidega, kirjutas BNS.

Roman Kusma ütles, et on Ossinovski plaanidest kuulnud. “Mõistlik oleks, et rongid väljuksid varahommikul nii Tallinnast kui ka Peterburist,” pakkus ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles