Linnavalitsus tahab parkimispättidega võitlusse asuda

Andres Pulver
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Swedbanki esine valmistab tõsist peavalu liikluskorraldajatele. Jalakäijate ohutuse tagamiseks ei saa lubada tänava paremas servas parkimist, ehkki G4Si autod seal pahatihti seisavad.
Swedbanki esine valmistab tõsist peavalu liikluskorraldajatele. Jalakäijate ohutuse tagamiseks ei saa lubada tänava paremas servas parkimist, ehkki G4Si autod seal pahatihti seisavad. Foto: Meelis Meilbaum

Selle talve lumeuputus on eriti teravalt esile toonud parkimisega seotud probleemid Rakvere linnas. Politseil aga napib valesti parkijatega võitlemiseks inimesi.


Rakvere abilinnapea Ain Suurkaev tõi Rakvere linnas välja üksjagu kohti, kus on probleeme parkimisega, üks neist asub sisuliselt otse politseimaja ees.



"Liikluseeskiri ütleb, et parkida ei tohi lähemal kui viis meetrit enne ülekäigurada, aga Vilde ja Koidula tänava ristmikul oleva ülekäiguraja juures sellest reeglist küll tavaliselt kinni ei peeta," märkis Suurkaev.



Linnavalitsuse üheks suuremaks murelapseks on aga Pikk tänav. "Iseäranis probleemne on olukord nädalalõppudel, kui kolledžis toimub rohkem õppetööd, siis on parkimist keelavate märkide mõjupiirkond tihedalt täis pargitud ja liiklemine tänaval keerukas," kõneles abilinnapea.



Linnakodaniku majamuuseumi juures on küll korralik parkla, mis ka lumest puhtaks lükatud, kuid Suurkaevu hinnangul ei viitsita Rakveres veidi maad jala käia ja tahetakse auto sihtpunktile võimalikult lähedale jätta.



"Mujal maailmas on märk püha, aga meil ei tundu liiklusmärgid eriti kedagi huvitavat," pahandas Ain Suurkaev.



Eriti just Tartu tänava lõpuosas ja Karja tänaval valmistavad linnavalitsusele muret autoomanikud, kes pargivad oma sõidukid kõnniteele, jätmata jalakäijatele ruumi.



Tartu tänaval ja Narva tänaval on probleemiks ka haljasalale parkijad. "Kõnnitee ja sõidutee vaheline ala, kus kasvavad kased, on ametlikult haljasala ja seal parkimine on keelatud," selgitas Ain Suurkaev.



Kuid see probleem on suvine, sest praegu on need haljasalad paksu lumikatte all ja puhtfüüsiliselt ei ole sinna võimalik autot parkida.



Küll muudavad aga lumerohkel talvel elu keeruliseks autojuhid, kes jätavad oma sõiduki tänavale lumevalli kõrvale, sest liikluse segamise kõrval häirivad nad väga oluliselt ka lumekoristustöid.



Samas jääb selliselt pargitud autode hulk päev-päevalt üha vähemaks ja aina rohkem autoomanikke on lumevalli sisse parkimistaskud kaevanud.



Kui kogu eelnev jutt on käinud sõiduautode kohta, siis väga suureks probleemiks on Ain Suurkaevu sõnul ka veoautod, mis ei tohiks üldse Rakvere linna tänavatel parkida.



"Veoautodega linna sissesõitmiseks antakse eraldi luba, mis ei anna õigust parkida autot avalikule tänavale," ütles abilinnapea, kelle sõnul peaksid veoautojuhid leidma mingi territooriumi, kus autot hoida.



Suurkaev tõi näiteks autobaasi, tanklad või kas või suured tühjad platsid Võidu tänava mõlemas otsas.


"Eramurajoonide väikesed tänavad ei ole mõeldud suurtele veoautodele, mis neid lõhuvad," märkis ta. Tänavate remont tuleb aga kinni maksta maksumaksjatel.



Ain Suurkaev kinnitas, et nendele veoautojuhtidele, kes linna sissesõidu loa tingimusi järjekindlalt rikuvad, lube enam ei väljastata.



Rakvere politseijaoskonna juht Lembit Kalda oli nõus, et parkimisprobleemidega oleks Rakveres vaja senisest oluliselt rohkem tegelda, seda ka tavaolukorras ja mitte üksnes talvel, kuid nentis, et politseil selleks paraku inimesi ei jätku.



"Tuleb leida muid seadusega sätestatud vahendeid," lausus Kalda ja selgitas, et üks võimalus oleks parkimiskorra kehtestamine Rakvere linnas.



"Päris mitmes omavalitsuses on parkimiskord olemas, see annab volitused kas linnavalitsuse ametnikele või mõnele firmale sanktsioone rakendada," rääkis politseijuht.



Ain Suurkaev sõnas, et Rakvere linnavalitsusel on kavas trükkida spetsiaalsed hoiatussedelid ja neid koostöös politseiga valesti parkijatele auto klaasipuhasti vahele panema hakata.



"Ka oleme mõelnud valesti parkijaid avalikustada," lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles