Suur teeehitus läheb üsna peagi käima

Andres Pulver
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mitmel pool Lääne-Virumaal on väiksemaid või suuremaid teetöid oodata.
Mitmel pool Lääne-Virumaal on väiksemaid või suuremaid teetöid oodata. Foto: Graafika

Lääne-Virumaal on sel suvel ees mitu ulatuslikumat teeremonditööd, millest olulisem on Rakvere-Haljala maantee taastusremont. Ka hakatakse tõsisemalt tegelema Haljala-Rõmeda maanteelõiguga.


Eile Lääne-Virumaa omavalitsusjuhtidega kohtunud Ida regionaalse maanteeameti direktor Eugen Õis tõdes, et teeehituses hakkab majanduslangus pidurduma ja ehitushinnad on pööranud tõusule.


"On karta, et kõiki selleks aastaks planeeritud suuremaid objekte me valmis ehitada ei jõua, samas teeb heameelt, et meie investeeringute eelarve ei ole mullusega võrreldes vähenenud," kõneles Õis.

Ajutine on püsiv


Ida regionaalse maanteeameti suurim ehitustöö on tänavu Rakvere-Haljala maantee taastusremont, mis peaks algama juunis.

"Loodame, et riigihanke tulemusi ei vaidlustata ja töödega õnnestub võimalikult kiiresti peale hakata," lausus Eugen Õis, kelle sõnul on praegu juttu teekatte taastusremondist, mitte uue tee rajamisest, mis jääb kaugemasse tulevikku.

Väga oluline ettevõtmine on ka Tapa ja Tõõrakõrve vahelise 5,2 km pikkuse kruusateelõigu katmine kõva kattega. Õis selgitas, et praegu peab maanteeamet läbirääkimisi kaitseministeeriumiga.

"Kui kaitseministeerium osaleb tee remondis, läheb projekt tervikuna töösse, kui aga kaitseministeeriumist raha ei tule, katame tee ajutise lahendusena freespuruga," rääkis ta, lisades, et ajutised lahendused kipuvad paraku kõige püsivamad olema.

Vaja on kannatust

"Ma saan siis nii aru, et tuleb kaitseministeeriumi mõjutada," sõnas seepeale Tapa vallavolikogu esimees Urmas Roosimägi, võttis telefoni ja lahkus saalist.
Roosimäel kedagi ministeeriumist tabada ei õnnestunud ja pärast kokkusaamist selgitas Eugen Õis, et asjade praeguses seisus on sekkumine liigne.

Veel on Ida regionaalsel maanteeametil tänavu kindlasti kavas lõpetada Põdruse-Kunda maantee remont ja teha Rakvere-Luige maantee taastusremont koos kergliiklustee rajamisega Ristiküla- Saara lõigul.

Teeehitustööde hinnatõusu tõttu võib jääda remontimata üks kahest kavasse võetud sillast - Liigvalla või Karaski - ja Vaiatu- Arbavere lõik Tapa-Loobu teel.
"Selle teelõigu remont võib tulla kõne alla ka kavandatust väiksemas mahus," märkis Õis.

Sõmeru vallavanem Peep Vassiljev meenutas omaaegset kava pikendada Rakvere ümbersõiduteed Haljala maanteeni.

Eugen Õis ütles, et põhjapoolse ringtee rajamiseks Euroopa Liidu abiraha ei saa. "Minu ettepanek on projekteerimine ikkagi käima panna ja esialgu Tõrremäe ja Arkna tee vahelise lõigu osas," lausus ta.

"Teema tuleb uuesti käsile võtta ja rauda taguma hakata, initsiatiiv peab tulema omavalitsustelt, aga meie mängime kindlasti kaasa," lisas Eugen Õis.

Ida regionaalne maanteeamet alustab tänavu ka mitme maanteelõigu renoveerimisprojektide koostamisega, ulatuslikum neist on kindlasti Haljala-Rõmeda lõik Tallinna-Narva maanteel.

"Tegelikult loodan ma väga, et Haljala liiklussõlme ehitus selle projekti raames algab juba tänavu sügisel," ütles Eugen Õis.

Tallinna sõitjad peavad sel suvel aga kõvasti kannatust varuma, sest lisaks Rakvere-Haljala teele ootavad suvel ees suured remonditööd ka Loobu-Liiapeksi lõigul ning Väo-Maardu lõigul. Pindamistöid tehakse tänavu Lääne-Virumaal tavapärases mahus ehk umbes 130 kilomeetril.


• Lääne-Virumaal on
1190 km riigimaanteid.
• Kruusateid on sellest
9 km.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles