Päevaintervjuu: Selver kiidab pirtsakaid mehi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Et naised poodi saada, tuleb rahuldada pirtsakate meeste soove, väidab Rakvere Krooni Selveri esimene töötaja, 7. augustil 2002 ametisse astunud direktor Marje Udras. Märtsi algusest juhib Rakvere eksdirektor Eesti suurimat – Järve Selverit.

Mäletan, kui kohtasin Krooni Selveri alguspäevadel kaubanduskeskuses teist ostjat, oli hea päev. Aga nüüd viimase müügikampaania ajal ei tahtnud rahvas enam poodi ära mahtuda. Kuidas kommenteerite?

Uudistajaid oli alguses ikka rohkem kui kaks. Aga algus oli tõesti väga raske, sest Selveri hinnad olid Tallinna-kesksed. Õnneks reageeris juhtkond Rakvere oludele kiiresti, muutis hinnapoliitikat. See pööras olukorra meie kasuks.

Kui raske oli oma koha leidmine siinsel kaubandusmaastikul? Selveri algupäevadel avalik arvamus teid ei soosinud, arvati, et küll sööb Oleg Gross pealinna keti siit kiiresti välja.

Pidime oma koha sõna otseses mõttes välja võitlema, et klienti enda poolele saada. Nüüd võin öelda: see õnnestus meil. Meie praegused numbrid nii klientide arvu kui ka käibe poolest on algusega võrreldes kolm korda suuremad.

Mis oli kõige raskem?

Maine muutmine. Kauplust peeti Tallinna-keskseks. Paljud arvasid isegi seal käimata, et Selver on väga kallis pood. Uue maine loomine nõudis palju tööd. Aga mida rohkem hakkas inimesi poes käima, seda rohkem tuli meile kliente juurde, sest leiti, et tegelikult polegi nii kallis pood. Just hinnad olid need, millega pidi kõige rohkem tööd tegema.

Kuidas kauplus veel oma mainet loob?

Selver tõi Rakverre täiesti uue ostukeskkonna. Siin ei olnud ju sellist suurt kaubanduskeskust, kus igale pisiasjale just kliendi mugavuse seisukohast tähelepanu pööratud. Ostukeskkond on ülimalt oluline, aga tihti seda alahinnatakse.

Kui teil läheb hästi, siis tõmbasite teistelt poodidelt kliente ära.

Kindlasti.

Kas konkurentide ületrumpamise käigus anti teile vihjeid või suisa ähvardati, et kuulge, proua Udras, oleks aeg lõpetada!

Ei, seda õnneks mitte.

Kes on Selveri klient, see, kelle olete enda poole võitnud?

Keskklassi inimene. Selver on väga täpselt selgeks teinud oma sihtkliendi. See muudab lihtsamaks nii kaubavaliku tegemise kui ka hinnapoliitika. Lisaks on meil kampaaniad, mis suunatud ka madalama sissetulekuga inimesele. Kampaaniatest saavad aga heal meelel osa ka keskklassi inimesed, mitte üksnes vähemkindlustatud.

Mõned poliitikud väidavad, et Eestis puudub keskklass.

Kindlasti on keskklass, meie hinnanguil need, kelle sissetulek pereliikme kohta on 3000 - 6000 krooni kuus. Neil on väljakujunenud oma maailmavaade, nad teavad täpselt, kuidas raha kulutada, nad ei tee juhuostusid.

Levinud on arusaam shoppamisest kui naiste pärusmaast. Aga kuidas mehi oma poole võita? Miks ma peaks Selverisse tulema?

Kindlasti meeldiva teeninduse pärast. Lisaks kaubavalik ja selle püsivus ehk teisisõnu teab Selverisse tulev klient täpselt, et saab siit soovitud kauba. Tähtsad on ka soodsad hinnad ja kui olete partnerkaardi omanik, siis saate oma ostukorvi veelgi soodsamalt kätte. Muuseas - mehed on kaupluste osas kaunis kriitilised. See on tulnud ka kliendiuuringutest välja. Meesklient kipub olema isegi kriitilisem kui naine.

Nii et pirtsakad mehed.

Jah, pirtsakad. Ja kui sa juba oled pirtsaka meeskliendi enda poole võitnud, siis naised tulevad talle järele.

Rääkisite partnerkaartidest. Nii mõnelegi Rakvere inimesele teeb meelehärmi, et kui ostan partnerkaardiga Tallinna Kaubamajast - saan 5% alla, aga Rakveres mitte. Vaid mingid punktid kogunevad arvele, nagu Eesti Telefonigi omad, ent tolku pole neist midagi.

Tallinna Kaubamaja on täiesti teine ettevõte kui Selveri AS. Ka nende turunduspoliitika on erinev. Meie oleme läinud seda teed, et partnerkaardi omanik saab osalt toodetelt isegi suurema allahindluse kui 5%. Aga punktide seisu kohta on kliendil võimalus infoletist välja võtta oma punktide seis.

Mida ma selle seisuga siis peale hakkan?

Meil on väga toredad aastaloosid, kus siis loositakse välja kopsakaid auhindu, nagu autod ja puhkusereisid. Kliendid on väga meelitatud, kui neile teatatakse, et võitsite Egiptuse reisi kahele. See puntisüsteem on lihtsalt teistsugune, aga toimib paremini kui 5% hinnaalandust.

Miks te Tallinna läksite?

Juhatus tegi ettepaneku Tallinna tulla. Ühelt poolt üllatav, sest Järve Selver on Selveri keti kõige suurem ja annab neljandiku kogu keti käibest. Teiselt poolt aga meeldiv. Ühtlasi oli see tunnustus Rakvere tööle.

Kui Rakvere Krooni Selver poleks nii hästi käivitunud, siis kindlasti ei oleks seda pakkumist tehtud.

Kas tegite Rakveres ka vigu?

Mõned kampaaniad ei läinud alguses sugugi hästi. Ju me siis ei osanud kohalikke olusid alguses nii täpselt selgeks teha. Aga viimase, veebruarikuise heategevuskampaania käigus kogusime Tallinna lastehaigla toetuseks kõikide Selverite hulgas kõige enam raha.

On inimesi, kes põlgavad suuri kauplusi, väites, et liitri piima ostmiseks juhitakse nad läbi koridoride kuhugi taganurka ning kui nad sealt viimaks välja pääsevad, on tund aega ja paarsada krooni kulunud.

Paki piima ostmiseks on lähipoed. Mis nüüd puutub suurpoes sellesse, et piimakamber on tagumisse otsa paigutatud - siis see ongi kliendi ostuteekond, mida ta peab läbima. Ja see, et ta sealt 200-kroonise ostukorviga saabub, ongi turundus. Ja kui suudame pakkuda võimalust 200 krooni eest kaupa leida, oleme oma ülesande täitnud.

Kui närvesööv direktoriamet naisterahva jaoks on? Kas märgade silmadega tuleb tihti koju minna?

Eks ikka, ega iga päev ole ideaalne. Nii on igas töös. Aga samas ei tohi tööl oma emotsioone välja näidata, tihti tulevad need välja alles õhtul kodus.

Kas Rakveres on veel ruumi mõnele suurele kauplusele?

Rakveres asuvad suured marketid kesklinnas, mitte nagu mujal - linna veertes. See eripära aga paneb kauplusi rohkem pingutama, konkurendid tegutsevad ju 100 meetri raadiuses. Kliendile on valiku tegemine raskem, aga klient võidab sellest valikust kindlasti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles