Õpilaste töö tõi õpetajatele hea käekirja saadiku tiitli

Virumaa Teataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Rahvusvaheline kirjutamisekspert dr Christian Marquardt valis Eesti õpetajate ja lasteaiaõpetajate seast välja hea käekirja saadikud, kes saavad tänutäheks oma kogemuste jagamise eest ergonoomiliste kirjutusvahendite komplekti ja hea käekirja saadiku tunnistuse.
 


Hea käekirja saadiku tiitli said Lääne-Virumaalt Anneli Siitas Rakvere põhikoolist, Elle Tamme Kadrina keskkoolist, Sigrit Hang Kunda lasteaiast Kelluke, Piret Strömberg Rakvere põhikoolist, Elle Kivisoo Tapa gümnaasiumist ja Aime Leola Sõmeru lasteaiast Pääsusilm.
 
Kandideerimaks hea käekirja saadiku tiitlile andsid õpetajad tagasisidet õppematerjalile “Kuidas õppida kirjutama?“ ja ergonoomiliste kirjutusvahendite kasutamise kohta.

Õpetajatelt ja lasteaiaõpetajatelt laekus põhjalikke ülevaateid esinevatest probleemidest kirjutama õppimisel ja sellest, kuidas neid ergonoomiliste kirjutusvahendite ja vastavate motoorika harjutuste abil leevendada või vältida.
 
“Ergonoomilised kirjutusvahendid on soodsaks vahendiks laste käekirja väljakujunemisel. Esiteks on nad juba huvitava kuju ja värviga ning lapsed eelistavad neid ise. Käed ei väsi lastel nii kiiresti ära ja ergonoomilised kirjutusvahendid püsivad paremini käes kui tavalised kirjutusvahendid,“ sõnas hea käekirja saadiku tiitliga pärjatud alushariduse pedagoog Sigrit Hang Kunda linna lasteaiast Kelluke.
 
„Hea käekiri ei tähenda aeglast maalimist, vaid head kirjutusrütmi ja omandatud liigutuste kasutamist parimal moel. Harjutamine võib tulemuseks anda ka kenama käekirja, kuid seda siis tänu parematele kirjutamisliigutustele, mitte rangele enesekontrollile,” ütles rahvusvaheliselt tunnustatud kirjutamisekspert dr Christian Marquardt õpetajatele suunatud üleskutses rakendada õppematerjali ja ergonoomilisi kirjutusvahendeid oma igapäevatöös.
 
62-leheküljelise trükise „Kuidas õppida kirjutama?” koos CD-ga said kõik õpetajad ja lasteaiaõpetajad, kes osalesid sügisel konverentsil “Käekirja anatoomia ehk kuidas sünnib käekiri”, lisaks pakkus Stabilo õpetajatele võimalust seda õppematerjali endale tasuta tellida.

Selles trükises tutvustatud õppemetoodika võimaldab õpetajatel teadlaste ideid laste abistamiseks ellu viia.

Õpetajad saavad lapsi kirjutama õppimisel aidata, tehes lastega läbi mõningaid lihtsaid harjutusi. Nii loovad nad lastele silla joonistamise ja kirjutamise vahele. Selle meetodiga on võimalik saavutada märkimisväärset arengut sujuvalt kirjutamisel.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles