Ettevõtete jaoks muutub järjest olulisemaks krediidireiting, mis annab põhjaliku ülevaate hinnatava ettevõtte finantsmajanduslikust olukorrast.
Eeskujulik krediidireiting loob firmale kindlustunnet
Krediidireitingus antakse ettevõtetele kolmeosaline hinnang. Analüüsitakse nii ettevõtte majandus- ja finantsolukorda kui ka maksukäitumist.
Krediidireiting võimaldab uuritavat ettevõtet võrrelda teiste ettevõtetega. Igal aastal annab Krediidiinfo automaatse reitingu kõigile aastaaruande esitanud ettevõtetele.
Krediidireitingu AAA ehk koondhinde “suurepärane” on saanud kolm protsenti Eestis tegutsevatest ettevõtetest. Krediidireitingu seitsmes ehk viimane, C-aste märgib koondhinnet “mitterahuldav” ja see on kuuel protsendil Eesti firmadest.
Krediidiinfo asedirektor Alar Jäger rääkis, et Lääne-Virumaal on krediidireitingu AAA ehk “suurepärase” saanud 11 ettevõtet.
Need on aktsiaseltsid Kunda Nordic Tsement, Pihlaka, Rakvere Metsamajand ja OG Elektra. Osaühingutest on selle kõrge reitingu väärilised Heti Pere, Pomemet, Palmse Mehaanikakoda, Halver Puit, Bellus Furnitur, SF Pandivere ja Puhastusekspert.
Kunda Nordic Tsemendi (KNT) tegevdirektor Meelis Einstein märkis, et kõrge reiting baseerub esmalt väga tugeval firma finantsolukorral. “Meil ei ole laene. Omanik ei ole teenitud kasumit seni välja võtnud ja sellepärast on meil finantstulu, mitte kulu, nagu paljudel teistel. See on olnud Heidelberg Cement Groupi poliitika,” kommenteeris Einstein.
Teiseks on KNT ka väga kõrge maksekultuuriga firma, täpne kõikide arvete ja maksude tasumisel. “Seetõttu eelistavad paljud autotranspordifirmad, kes tsementi veavad, esitada arved meile, mitte kliendile, kellele nad tegelikult teenust osutavad,” ütles Einstein. Samuti on KNT kõrge väärtusega firma Eestis.
“2008. aasta tulemuste järgi olime ühe hinnangu alusel 11. kohal,” tõi Einstein näite ja lisas, et tal on küll Krediidiinfo raamitud tunnistus seina peal, aga kui palju see ärisuhetes otseselt aitab, ei oska öelda.
“Arvan, et Eesti on piisavalt väike, nii et firmasid ja seotud inimesi teatakse ilma krediidireitingutagi, eriti kui on tegemist pikaaegse koostööpartneriga. Kindlasti on aga uute kontaktide puhul hea eeskujuliku reitingu tasemele viidata,” sõnas Einstein.