Visionäärid lõid kibekiirelt lennukaid veebiteenuseid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Garage48 ideedetulvas võitis disainerite töid koondav veebiteenus Defolio.
Garage48 ideedetulvas võitis disainerite töid koondav veebiteenus Defolio. Foto: Internet

Kui sada ettevõtjat, visionääri ja hakkajat noort 48 tunniks ninapidi koos tööle panna, jõuavad esialgu ehk lennukana tunduvad ideed reaalse teostuseni, näitas Tartus ettevõtlikkust innustanud üritus Garage48.


«Ideid on kõigil palju, aga elluviimisest jääb sageli puudu,» lausus Garage48 üks korraldajatest, mitme eduka veebiprojekti asutaja Jüri Kaljundi. «Tahtsime näidata, et internetis jõuab tegelikult igaüks oma äriidee kiiresti ka reaalselt teostada ning kuudepikkune planeerimine on liigne luksus, mis jätab head ideed venima,» rääkis ta.  

Rikas ideedetulv

Veebitooteid ja -teenuseid looma innustanud üritus tõi kokku sadakond väga erineva taustaga inimest alates noortest tudengitest ja lennukatest visionääridest ning lõpetades disainerite, programmeerijate ja edukate ettevõtjatega, sealhulgas näiteks Skype`i kaasasutajate Ahti Heinla ja Siim Telleriga.

Esialgsest ideedetulvast viisid meeskonnad ellu 17 ideed, mille hulgast võis leida näiteks mänge, interneti sooviraadio, paberarvete digitaliseerimise teenuse, samuti mentorite leidmise ning tsitaatide jagamise veebikülje.

Publikulemmiku tiitli võitis meeskond TagCloudCard, kes pakkus sildipilve disainiga visiitkaarte. Sildipilve meeskonna liige, ergonoomikatu-deng Annika Toit ütles, et esialgu tundus 48 tundi hirmutavalt lühike aeg idee teostuseks, kuid tegelikult polegi ajasurve all töötades rohkemat vaja mõtete elluviimiseks. «See oli võimas kogemus täiesti võõrastega lühikese ajaga midagi sellist ära teha,» nentis ta.

Esikoha võitis aga disainerite tööfailide säilitamise, haldamise, kommenteerimise ja jagamise veebiteenus Defolio. «Defolio koondab disainerite töid, nii nagu Flickr koondab inimeste fotod, ülilihtsalt kasutatavaks süsteemiks,» selgitas Defolio meeskonna liige, Edicy tegevjuht Tõnu Runnel uue veebiteenuse põhimõtet.

Kuna tegemist on spetsiifilise, üksnes disaineritele suunatud tootega, pole Runneli sõnul uut Facebooki veebiküljest oodata, kuid omas nišis loodab iduettevõte edukaks saada. «Näeme kasutajaid ikka kümnetes tuhandetes,» lausus ta.

Hea algus

Võistluse žüriiliige, Arengufondi investeeringute divisjoni juht Heidi Kakko möönis, et nädalavahetusel sündinud ettevõtmiste tase oli ebaühtlane, kuid nende hulgast tõusid esile mõned väga head ideed, millel ta näeb potentsiaali ka rahvusvaheliselt läbi lüüa.

Siiski seisab põhitöö meeskondadel veel ees. «48 tunniga võib küll ideest esialgse teostuseni jõuda, kuid toimiva ettevõtte ülesehitamiseks läheb ikka rohkem aega kui üks nädalavahetus,» nentis Kakko. «Hea algus on paljudel tehtud, edasise edu määrab see, kuidas neil on aega ja tahtmist ideega edasi töötada,» lisas ta. 

48 tunniga sündinud teenuseid
• Veebiteenus disaineritele www.defol.io.
• Sildipilve disainiga visiitkaardid www.tagcloud-card.com.
• Paberarvete digitaliseerimine cashmuse.com.
• Lemmiktsitaatide jagamine www.quotista.com.
• Mäng, mis paneb telefoni taguma, www.smashr.net.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles