E-kooli uus keskkond nõuab õpetajatelt enam tööd

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
E-kooli logo
E-kooli logo Foto: e-kool

Sellest õppeaastast täiesti uuele platvormile läinud e-kool pakub kasutajatele palju uusi võimalusi, ent on esialgu kütnud õpetajate seas kirgi, sest on varasemast töömahukam.

Tallinna Arte gümnaasiumi õpetajate tagasisidet koguv IT tugiisik Jaan Tiismus tõdes, et õpetajad on uue e-kooliga väga rahulolematud: «Peamine mure on, et hinnete ja puudumiste märkimine on tunduvalt ajamahukam.»

Võrreldes vana e-kooliga näeb keskkond hoopis teistmoodi välja. «Tunni märkimine ja koduse töö sisestamine käib täiesti teistmoodi, nii et palju juhtub eksitusi. Kuidas aga valesti sattunud tundi kustutada, pole otseselt näha, seda peab otsima. Kasutajamugavus pole päris see,» tõdes Tiismus.

Tallinna Reaalkooli infojuht Tiia Niggulis tõdes, et mõned tegevused uues e-kooli keskkonnas on vanast keerulisemad, eelkõige on jõudnud temani nurin tülikama hinnetepanemise pärast. «Üldiselt ikkagi kirutakse jah, sest uus keskkond on absoluutselt teistsugune kui vana,» tõdes ta. Õpetaja tegevused päevikus on muutunud - eraldi peab ta sisse kandma tunni, koduse ülesande. «Esialgu on võib-olla küll rohkem tööd, eriti neil, kes ei ole väga sõbrad arvutiga.»

«Kui enne sai panna kontrolltööde hindeid tervele klassile ülevalt alla järjest, tab-klahviga edasi liikudes, siis nüüd avaneb iga õpilase kohta eraldi aken, kus tuleb hinne kõigepealt salvestada ja alles siis saab edasi liikuda.»

Niggulis sõnas, et e-kooli administraatorite listis edastatakse probleeme ja ettepanekuid ning neid on praegu tõepoolest palju, sest tundub, et mõned koolid on uue keskkonna enda jaoks alles avastanud.

E-kooli haldav Koolitööde AS-i esindaja Sten Soosaar tõdes, et hinnete panemine on õpetajatel tõepoolest muutunud aeganõudvamaks, kuid juba nädalavahetusel tegelevad arendajad selle probleemi lahendamisega. «Klassipäevik on praegu liialt töömahukas, seda nurinat on kuulda võetud ja me teeme selle ringi,» lubas ta.

Uue platvormi kõige põhimõttelisem muudatus ongi see, et uues e-koolis saavad õpetajad paremini välja tuua selle, millise ülesande eest laps hinde sai.

Uus sotsiaalvõrgustik

Samas rõõmustavad kasutajad uute e-võimaluste üle – näiteks saab lapsevanem selle kaudu esitada lapse puudumistõendi, samuti kontakteeruda klassijuhatajaga, ka õpilased omavahel saavad seal suhelda. Kasutajad saavad üles laadida oma pilte, blogi pidada, sõpru kutsuda. «See on üsna sarnane sotsiaalvõrgustikele,» sõnas Niggulis. Kas seda e-koolile hädasti vaja oli, ei osanud ta kommenteerida.

«E-kool on olnud sotsiaalvõrgustik olnud oma esimestest päevadest saadik, see ongi kommunikatsioonivahend kodu ja kooli vahel, mitte ainuüksi elektrooniline klassipäevik!» kinnitas aga Soosaar. «Kindlasti ei taha me, et sellest kujuneks järjekordne facebook, see on olemas! Meie keskkond toetab hariduse omandamist – et näiteks oleks olemas koht, kus õpilased saaksid ühiselt tehtud ülesannet edastada,» sõnas Soosaar.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles