Hakkame tagantpoolt pihta. Vabakasvatus ehk kasvatamatus on saanud normiks nii kodus, lasteaias kui ka koolis. Miks see nii on? Lastevanemad on tööga üle koormatud või töötud, väsinud, depressioonis, ükskõiksed ning mitteteadlikud sellest, et laps areneb kui füüsiline, vaimne ja sotsiaalne tervik (lille puhul ei saa kasvatada eraldi vart, lehti ja õisi – kui hoolitseda õige kasvukeskkonna eest, areneb ja kasvab lill kui tervik).
Tellijale
Väärtuskasvatusest kodus, koolis ja lasteaias
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Haridusasutustes on õpetajad ja tugipersonal allutatud lünkliku ning võistlemisele ülesehitatud haridusseaduse ning põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse diktaadile. Kahjuks leidub ka koolijuhte, kes peavadki end diktaatoriks – kõikvõimsaks kõiketeadjaks, kes kasutab kõlbmatuks kõdunenud juhtimismudeleid, et juba eos lämmatada igasugune initsiatiiv, mis tuleb altpoolt – lastevanematelt, õpilastelt või vanavanematelt, kelle kasvatusmeetodid ning väärtused tallatakse igaks juhuks mudasse.