Carpe diem või püüa moodi?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tähe-Kai Tillole, noorimale “Moepeatuse” konkursil osalejale, tõi võidu tema kollektsiooni terviklikkus. Meeste triiksärkidest disainis ta huvitavate lõigetega kaunid riideid.
Tähe-Kai Tillole, noorimale “Moepeatuse” konkursil osalejale, tõi võidu tema kollektsiooni terviklikkus. Meeste triiksärkidest disainis ta huvitavate lõigetega kaunid riideid. Foto: Meelis Meilbaum

Möödunud neljapäeva õhtul olid Rakvere teatri väikese maja ruumid täis sagivaid tüdrukuid. Jäänud olid loetud minutid koolinoorte moesõu “Moepeatus” alguseni. Õhus oli ärevust ja tugevat juukselaki lõhna.

Esimesed lavavallutajad olid end kardina taha valmis seadnud.

Publik oli istet võtnud ja valmis pisut närviliste õhtujuhtide paberilt mahalugemist kuulama. Kõik olid tublid ja andsid endast maksimumi.

Head ja vead

Noorteüritusi on sageli keeruline kajastada, sest nende korraldamisel on ajuti üht-teist kahe silma vahele jäetud. Näiteks “Moepeatusel” auhinnati osalejaid kahes kategoorias: parim kollektsioon ja parim modell.

Samas ei pööratud üldse tähelepanu sellele, kuidas peaks žürii nimetuid - kuid sugugi mitte näotuid - modelle üksteisest eristama.

Sellepärast juhtuski, et kui Victoria Kass kuulutas välja kolm parimat lavalkõndijat, ei saanud ta tunnustust jagada tüdrukutele nimeliselt. Hoopis kutsuti lavale näiteks Tähe-Kai Tillo kollektsiooni seitsmes modell.

Pisut halvasti oli läbi mõeldud kogu auhindade jagamise tseremoonia üldse. Tundus, nagu selleks ajaks oli ürituse tähtsam osa läbi ja nüüd pidi veel kuidagi selle viimase sammu astuma. Tegelikult on ju auhindade väärikas kättejagamine väga oluline neile, kellele need määratud. Teisalt oli jällegi väga armas, et meeles peeti kõiki “Moepeatusel” osalenud autoreid ja disaineriduosid: neile ulatati tänukiri ja Palmse savikoja poolt plaat.

Huvitav seik oli see, et ürituse korraldajad ei pidanud vajalikuks nõuda poistekomplektide olemasolu kollektsioonis. Ilmselt sellepärast ühtegi meesmodelli laval polnud. Sellest on kahju, sest poistelegi on võimalik riideid disainida. Ka see protsess võib olla mänguline ja köitev ning poistelgi on huvi taaskasutuse ja moe vastu.

Ka Mattis Meekler - ainuke noormees disainerite hulgas - oli pidanud targemaks laval ainult naisteriideid näidata. Mattis on kahtlemata Rakvere moegurmaanide tulevikulootus number üks.

Tema kõrval ei tohi muidugi unustada ka Birgit Kooli. Birgiti kollektsioonis oli naiselikku romantilisust ja elegantsi, seega võib öelda, et Tiina Talumehel on kindlasti mantlipärija olemas.

Žürii liige Aili Raudsepp tõi välja olulise mõtte, mis siinkirjutaja arvates kehtib ka “Hõbetraageldusel” osalenud kollektsioonide puhul: “Päris palju tuli ette, et riideesemed olid vale modelli seljas.” See tähendab, et vahel tuleks disaineril hoolikamalt valida, milline sõbranna millises kleidis lavale saata.

Mõnele modellile ei sobinud kantav ese kas värvi või lõike poolest. See omakorda kahandas vaatajate ja žürii silmis nii modelli kui demonstreeritava eseme väärtust, ja ka ilu.

Samas oli mõni autor suutnud jääda maitseka elegantsi piiridesse, olles piisavalt provokatiivne ja samas piisava stiilitunnetusega, et mitte kalduda labasusse. Seda oli väga tore näha.

Ilmselt tõigi Tähe-Kai Tillole, noorimale konkursil osalejale, võidu tema kollektsiooni terviklikkus: ilusad modellid, huvitavad lõiked ja kindel sõnum. Just nagu rusikas silmaauku sobisid ka kollektsiooni algmaterjalina kasutatud meeste triiksärgid.

Mis saab edasi?

Selleks korraks on “Moepeatus” tehtud, auhinnad jagatud ja mood nähtud. Aga mis edasi? Kas moehuvilised rakverlased jäävad nüüd uut “Hõbetraageldust” ootama? (Kui võimalik, ärge enam mööblidisainereid žüriisse laske.)

Annika Tamme, “Moepeatuse” peakorraldaja, ütles ürituse lõppedes: “Kohtume järgmisel aastal!” Tore oleks, kui Rakveres leiaks aastas aset kaks konkureerivat noortemoe sõud: “Hõbetraageldus” kevaditi ja “Moepeatus” talviti.

Need hakkaksid üksteist vastastikku žüriiliikmete prestiižikusega üle trumpama. Lõpuks väisavadki Rakveret Vivienne Westwood ja Karl Lagerfeld. Samal ajal kui Rakvere üliõpilased või lihtsalt täiskasvanud moehuvilised neid üritusi vaatamas käivad.

Vahest oleks vaja Rakverel ka oma tudengite moesõud?

Tulemused

• “Moepeatusel” osales 13 kollektsiooni.

• Disaineriteks olid VIII-XII klasside õpilased üle Eesti.

• Žüriis olid Aili Raudsepp, Kristi Leppik ja Victoria Kass.

• II ja III kohta jagasid Birgit Kool ja Laura Porovart.

• I koha sai noorim võistleja Tähe-Kai Tillo.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles