Eesti Pank: kauplus ei pea kortsus euroraha vastu võtma

Laura Raus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Prisma kaupluse kassa.
Prisma kaupluse kassa. Foto: Mihkel Maripuu

Eesti Panga sõnul ei ole kaupmeestel kohustust võtta vastu kortsus, määrdunud või katkist euro rahatähte.


«Põhimõtteliselt küll,» vastas Viljar Rääsk Eesti Panga avalike suhete büroost küsimusele, kas kauplusel pole kohustust võtta vastu kortsus või määrdunud euro rahatähte. «Tegelikult alati on võimalik keelduda, viidates kahtlusele, et rahatäht pole terve või ehtne,» märkis ta. Samamoodi ei pea ka tarbija aktsepteerima vahetusrahana kortsus, määrdunud või katkist pangatähte.

«Aga kindlasti tuleb lähtuda ikkagi mõistlikkusest,» viitas Rääsk, et kergelt kortsus või määrdunud rahatähe vastuvõtmisest kauplused ja tarbijad siiski ei tohiks keelduda.

Tarbijakaitseameti pressiesindaja Kadri Kauksi väitis eelmisel nädalal, et kui rahatäht on terve, siis peab müüja selle vastu võtma ja pole oluline, kas raha on kortsus või mitte. Kaupluseketi Prisma pressiesindaja sellega ei nõustunud ning ütles, et teibitud, rebitud või määrdunud kupüürid tuleks panka viia.

Kahjustada saanud rahatähe, mida kauplused vastu ei võta, peaks inimene Eesti Panga sõnul viima kommertspanka, kes selle välja vahetab. Kommertspank peab Rääski sõnul kahjustatud rahatähe vastuvõtma, kui võib selle enne väljavahetamist saata ekspertiisi keskpanka, juhul kui pangatähe algmõõtmetest on puudu rohkem kui veerand või kui pangatäht on kokku kleebitud rohkem kui kahest üksteisest eraldatud osast või kui pangatäht on sedavõrd kahjustatud, et selle ehtsust ei saa selgelt määratleda. Eesti Panka oli kolmapäevase seisuga sel aastal jõudnud kaks katkist euro rahatähte.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles