Vabandust, kuhu minu pagas reisis? Mis edasi saab?

Kristina Tammaru
, ELi tarbija nõustamiskeskuse juhataja, tarbijakaitseamet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vabandust, kuhu minu pagas reisis? Mis edasi saab?
Vabandust, kuhu minu pagas reisis? Mis edasi saab? Foto: Andres Haabu / Postimees

Seisad nõutult lennujaamas pagasilindi juures, lennukitäis kaasreisijaid on oma kohvritega ammu lahkunud, sinu reisikohvrit aga ei saabunudki … Mida ometi teha? Hea on teada, et lisaks pagasikindlustusele on reisijal ka seaduslikud õigused.

Kust alustada?

Esimeseks sammuks on olukord lennujaama pagasiletis (märgistatud luggage claim, lost luggage) fikseerida ehk koostada raport. Raporti (PIR – property irregularity report) koostamine annab reisijale õiguse esitada lennuvedajale kaebus koos hüvitise nõudega ning võimaldab kohe alustada kadunud kohvri otsinguid. Seega tasub see dokument kindlasti alles hoida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles