Eestlased käisid Helsingi paadinäitusel

Margus Mets
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Messi tõmbenumbrid olid Busteri uued katusega paadid, mis võivad Eestiski huvi äratada.
Messi tõmbenumbrid olid Busteri uued katusega paadid, mis võivad Eestiski huvi äratada. Foto: Margus Mets

Mõne aja eest peeti Helsingis iga-aastane merehuvilistele mõeldud näitus “Vene 11”. Tavapäraselt palju oli seal ka eestlasi, sest see on lähim ja taskukohasem viis hoida ennast kursis paatide, merevarustuse ja -elektroonika  viimaste trendidega.

Helsingi-näitus on tegelikult üks Euroopa väiksemaid ning ka esitletavate paatide pikkus jääb enamasti vahemikku 5-12 meetrit. See on parim paik paadi ostmiseks, kui on kulutada 30 000 kuni 250 000 eurot. Need, kellel on soov hankida rohkem meetreid ning võimalus kulutada vähemalt 500 000 eurot, võiks sõita näiteks Londoni Boat Show’le. Viimastel aastatel Tallinnas toimunud meremessid on jäänud väheülevaatlikuks.

Rootsis valmistatavad Paragon 25 ja 31 on uudsed nii disaini kui ka kogu kontseptsiooni poolest. Testid on tõestanud nende väga head lainekindlust ning  sobivust sõiduks isegi miinuskraadidega. Üllatavalt mugav ja hea vaateväljaga on ülemine väike kaptenisild. Päikesetekiks on neid kaht tooli ehk palju nimetada.

Kesk- ja magamiskajutites pole liigset luksust, kuid kõik vajalik on olemas ka pikemaks reisiks. Huvi nende paatide vastu oleks kindlasti suurem, kui hind ei oleks luksustoote vääriline. Väiksem Paragon maksab 125 500 ja suurem 260 300 eurot.

Paadimaailmas ei ole majanduslangused toonud kaasa hindade kukkumist. Vastupidi, viimase kümne aastaga on paadid vähemalt kolmandiku võrra kallinenud.

Alumiiniumkerega Busterid on Eestis levinud ning kõrgelt hinnatud kala- ja huvipaadid. Nüüd on mudelil XXL ka katus pea kohal. Seni sai Busterit teha vee- ja tuulekindlamaks vaid presentkatetega. Uudismudel näib stiilne ja turvaline. Kahjuks on ka hind teinud hüppe. Kajutiga XXL Cabini kere eest tuleb välja käia vähemalt 37 000 eurot, millele lisandub ka senisest võimsama rippmootori hind. Veel kallim on teine sarnane alumiiniumpaat Arronet, mille hind koos 225 hj Honda mootoriga on 76 500 eurot. Kui uskuda, siis seegi oli näituse soodushind.

Õnneks oli näitusel ka lihtsalt silmarõõmu. Kuuekümnendate aastate Cadillac’i meenutavad ilupaadid on kaunid, kuid meie kliimas sama ebamõistlikud kui neljarattalised kabrioletid. Luksuslik Scorpion koos 300-hobujõulise Mercury rippmootoriga on tõeline ekstreemsõiduk.

Soome Yamarin tähendas seni kvaliteetset väikest plastist huvipaati. Nüüdsed uudismudelid on üllatuslikult saanud endale ümber alumiiniumkere. Siseviimistlus meenutab aga üha rohkem kurvikat mullivanni. Hind alates 40 000 eurost teeb sellestki luksussõiduki, mille sobib veele viia vaid päikeselisel suvepäeval.

Kui oled kirglik linnuküttija, võid osta maastikulaigulise paadi, mootori, püksid, isegi päästevesti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles