Viru-Nigula inimesed saavad nüüd kodukohas sularaha kord kuus

Eva Klaas
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Postkastid.
Postkastid. Foto: Arvet Mägi

Viru-Nigulas hakkab ilmselt aprillis postkontori asemel osutama postiteenuseid kauplus. Kohalikud peavad taolist sammu asutuse sulgemiseks ning on mures, et kohapeal kaob võimalus võtta välja sularaha ja teha pangatehinguid.

Viru-Nigula postkontor suleti veebruari lõpus enam kui nädalaks. Eesti Post põhjendas tookord olukorda sellega, et töötaja lahkus ametist ja tuli leida asendaja.

Teisipäeval avati postiasutus taas, aga kui seni said inimesed sealseid teenuseid kasutada igal tööpäeval, siis Eesti Posti kodulehe andmetel on see nüüd avatud vaid teisipäeviti.

“Aprilli keskel jätkub postiteenuste osutamine koostöös lepingupartneriga Viru-Nigula kaupluses. Postiteenuse osutamine Viru-Nigulas ei kao, vaid muutub veelgi mugavamaks,” teatas Eesti Posti pressiesindaja Inge Suder meilitsi. Tema sõnul hakkab kõiki postiteenuseid osutama Meie kaupluseketti kuuluv Õ-pood.

Pangateenused kaovad

Elanikud on aga asjade niisugusest käigust sügavas hämmingus. Ainuüksi Viru-Nigula keskuses elab üle 320 inimese ning valla ainsat postiasutust külastavad paljude külade elanikud.

Vallavanem Ervins Veitsursi sõnul kaob postiteenuste kolimisega poodi võimalus võtta sularaha ning kasutada teisi pangateenuseid.

Praegu saab elektroonilise postipanga vahendusel näiteks teha ülekandeid ja kontole sissemakseid, näha kontojääki.

“Ainukeseks võimaluseks jääb kord kuus Viru-Nigulas peatuv Swedbanki pangabuss,” rääkis Veitsurs. Viru-Nigula kes­kusest Kundasse on umbes 15 ja Rakverre üle 20 kilomeetri.

Eesti Post on frantsiisikontorites pangateenuse kadumist õigustanud sellega, et tegemist ei ole ettevõtte põhiteenusega.

Konkurentsiameti raudtee- ja sideteenistuse peaspetsialist Ilmar Branno ütles, et kui Eesti Post kavatseb 1. märtsist osutada postkontoris teenuseid vaid ühel päeval nädalas, siis ei ole see seadusega kooskõlas.

Peab tegutsema iga päev

Postkontor peab olema avatud vähemalt viiel päeval nädalas ja kaks tundi päevas. Branno sõnul konkurentsiamet kindlasti kontrollib, kas nõudest peetakse kinni.

Konkurentsiameti avalike suhete osakonna juhataja Maarja Uulits ütles, et kehtivate tegevusloa tingimuste kohaselt peab Eesti Postil olema Viru-Nigula vallas  vähemalt üks postkontor. Frantsiisikontori loomine ei ole keelatud, kuid Eesti Postil on kohustus tagada, et kättesaadav postiteenus oleks universaalne ehk samasuguste võimalustega kui tavapostkontoris.

Mitu inimest piirkondadest, kus teenused on tavapostkontorist poodi kolinud, leiavad, et need on senisest raskemini kättesaadavad. “Kui oli postkontor, sai seal ka kaardiga maksta ja samas postipangast raha välja võtta. Nüüd, kui kauplusesse frantsiisikontor tehti, saab ümbriku ja margi ja teiste postiteenuste eest tasuda ainult sularahas, kuigi muidu on võimalik poes kaardiga maksta. Samas kadus postipank ära,” rääkis üks Triigi inimene.

Frantsiisikontori avamisega saab Viru-Nigulast esimene omavalitsus Lääne-Virumaal, kus ei ole ühtegi postkontorit eraldi asutusena ning puudub sularaha väljavõtmise võimalus. Keeruline on olukord ka Rakvere vallas.

Rakvere vallavanem Aivar Aruja meenutas, kuidas kaks aastat tagasi pandi kinni Lasila postipunkt ning 15 kilomeetrit linnast eemal elavad inimesed pidid olukorraga leppima.  

“Too­nase otsuse juures häirisid kõige rohkem postiettevõtte selgitused Lasilast postipunkti üleviimise kohta Põhjakeskusesse, vallaelanike jaoks pidi see teenused kättesaadavamaks muutma. Oleks võinud ju vähemalt ausalt öelda, et sulgeme Lasila postipunkti ja avame uue Põhjakeskuses,” rääkis vallavanem.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles