EMT salastab 1. aprillil eraklientide numbrid

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
EMT erakliendi divisjoni direktor Riho Jürvetson.
EMT erakliendi divisjoni direktor Riho Jürvetson. Foto: Peeter Langovits

EMT teeb 1. aprillil teoks juba ammu hautud plaani muuta keerulisemaks telefonimüüjate ja SMS-spämmijate elu ning salastab kõikide lepinguliste eraklientide andmed.

Muudatus tähendab, et pärast 1. aprilli tuleb nendel klientidel, kes tahavad, et nende number oleks avalikes infokataloogides ja infoteenistustes kättesaadav, oma soovist mobiilifirmale selgelt märku anda. Teiste klientide andmeid kataloogidele ja infotelefonidele ei edastata.

Firma selgituse järgi oli muudatuse ajendiks klientide negatiivne tagasiside seoses üha sagedasemaks muutunud telefoni teel tehtavate soovimatute müügipakkumiste ehk telefonispämmiga.

«Telefoninumbri ja muude kliendiandmete avaldamine avalikes numbrikataloogides, kui klient on selleks oma nõusoleku andnud,  on olnud operaatori õigus, mitte seadusest tulenev või nõusoleku andnud kliendi ees võetud kohustus,» selgitas EMT erakliendi divisjoni direktor Riho Jürvetson.

«Seni on EMT kõigi andmete avaldamisega nõustunud klientide numbrid numbriinfokataloogidele ka edastanud, kuid viimasel ajal on hüppeliselt kasvanud inimeste rahulolematus neile suunatud müügikõnede üle, kus numbri päritolu allikana viidatakse avalikele numbrikataloogidele ja andmebaasidele. Seega oleme oma klientide kaitseks agressiivsete telefonimüüjate eest, sunnitud oma praktikat vastavalt muutma.»

Muudatus on ette võetud ka seetõttu, et sageli klient enam ei mäletagi oma liitumishetkel antud nõusolekut, nii et avalikes kataloogides või andmebaasides avaldatav telefoninumber tuleb talle müügikõne hetkel ebameeldiva üllatusena.

Numbri avaldamiseks tuleb alates 1. aprillist teha vastav märge oma andmete juurde EMT iseteeninduses või pöörduda sellekohase sooviga klienditeenindusse.

Muudatus puudutab eeskätt erakliente, sest juriidilisest isikust klientide telefoninumbreid üldjuhul operaatorite vahendusel numbriinfokataloogides ei avaldata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles