Lasteaiaõpetajate harjumus regulaarselt liikuda on lastele eeskujuks

, Tallinna ülikooli tervise- ja töökommunikatsiooni magistrant
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. Foto: Tairo Lutter / Virumaa Teataja

Liikumine on väikelapse elus võtmetähtsusega. Selleks et lastest kasvaksid tublid ja tugevad noored inimesed, peab juba varajases eas selgitama neile regulaarse liikumise olulisust ja kasulikkust. Täiskasvanute eeskuju on eriti tähtis, et lastel tekiks harjumus liikuda.

Koolieelse lasteasutuse õppekavas on välja toodud valdkonniti kuue-seitsmeaastaste laste õppe- ja kasvatustegevuse eesmärgid ning soovitud tulemused. Süvenedes liikumist käsitlevatesse õppekava paragrahvidesse, võib neist selgelt välja lugeda, kui oluliseks peetakse lapse oskust tunnetada ja teadvustada kehalise aktiivsuse kasulikkust ja liikumise tähtsust inimese tervisele.

Väikelapse õppetegevuses on oluline roll ka matkimisel. Õppekava kohaselt peavad kuue-seitsmeaastased lapsed suutma liikumiskasvatuse tulemusel jäljendada täiskasvanuid harjutuse sooritamisel. Eeskujuks ei peaks aga olema ainult lasteaia liikumisõpetaja tegevus vastavas tunnis. Lapsel on oluline näha ka teisi täiskasvanuid, kaasa arvatud rühmaõpetajaid, end liigutamas ja oma tervise eest hoolitsemas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles