Bussireisijad: kellel on vaja sõita, sõidab nagunii

Eva Klaas
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Järgmise aasta 1. juulist saab bussides tasuta sõita. Paraku on see võimalik vaid nendel bussiliinidel, mida doteerib riik.
Järgmise aasta 1. juulist saab bussides tasuta sõita. Paraku on see võimalik vaid nendel bussiliinidel, mida doteerib riik. Foto: Marianne Loorents

Kui kolmapäeva hommikul kell kaheksa Tapalt Rakverre suunduv buss sõitis bussijaamast välja, enamik istekohti hõivatud, siis samal õhtupoolikul veidi enne kella viit tuli bussijuhil Tamsalust Järva-Jaani sõitma hakata ilma ühegi reisijata.

Maakonnaliinidel liikuvate busside täituvus on väga erinev, nagu on erinevad ka seisukohad kavandatava tasuta bussisõidu kohta. Virumaa Teataja eksperiment sõita eri kellaaegadel eri liinidel liikuvate bussidega näitas aga siiski, et kuigi enamikul inimestel pole prii sõidu vastu midagi, ei usu nad, et see inimeste sõiduharjumusi oluliselt muudaks. Ka pidasid reisijad tasuta sõidust olulisemaks hoopis muid aspekte.

Tapa–Rakvere bussid on hommikuti üsna täis, inimesed suunduvad kooli ja tööle. Kadrinas küll väljub hulk rahvast, aga rohkelt tuleb ka peale. See, et inimesed Tapa–Rakvere bussis seisavad, on tavaline. Ühe bussireisija sõnul võiks arvestada ka täituvusega: need bussid, millega sõidab palju rahvast, võiks olla ka edaspidi tasulised. “Muidu võib juhtuda, et pole enam üldse ruumi,” märgib ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles