Häirekeskus sai avariist teatava tarkvaralahenduse

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Avarii.
Avarii. Foto: Meelis Meilbaum / Virumaa Teataja

Infotehnoloogiaettevõte CGI Eesti andis täna häirekeskusele unikaalse tarkvaralahenduse, mis võimaldab Eestis vastu võtta autoavariist teatavaid automaatseid hädaabikõnesid ehk eCall'e, kui raskesse liiklusõnnetusse sattunud inimesed ise abi kutsuda ei saa või õnnetusel polnud pealtnägijaid.

CGI Eesti lõi tarkvararakenduse häirekeskuse tellimusel ning koostöös siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskusega, teatas ettevõte.

“ECall on automaatne hädaabiteavitussüsteem, mis aktiveeritakse raske õnnetuse korral automaatselt sõidukisiseste anduritega või käsitsi. Automaatkõne tehakse häirekeskusele koos abivajaja asukoha ja muu vajaliku infoga,” ütles CGI Eesti ärijuht ja projekti eCall eestvedaja Erik Tiits.

Vastava süsteemiga peavad olema alates 31. märtsist varustatud kõik 2018. aastal Euroopa Liidu (EL) liikmesriikides müügile tulevad sõiduautode uued mudelid. Iga EL-i riik peab valmis olema automaatkõnede vastuvõtuks – praegu on Eestil see võimekus juba olemas.

CGI ja Eesti häirekeskuse hea koostöö ulatub aastate taha: 2014. aastal lõi CGI kiiret digikaardipõhist infovahetust häirekeskuse ning kiirabi- ja päästeautode vahel võimaldava geoinfosüsteemi GIS-112, mis tunnustati Eesti aasta logistikateoks ning nomineeriti World Summit Awards 2015 innovaatilisemate IT-lahenduste auhinnale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles