Miljonite kilomeetrite vennad hoiavad kindlat rooli

Anu Viita-Neuhaus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Go Bus Rakvere bussijuht Artur Lillepea on muhe mees, kes armastab oma tööd jäägitult.  See toob ka sära silmi ja naeru põske.
Go Bus Rakvere bussijuht Artur Lillepea on muhe mees, kes armastab oma tööd jäägitult. See toob ka sära silmi ja naeru põske. Foto: Meelis Meilbaum

On ühed ametimehed, kes vuravad tüdimuseta, ehkki tee on üdini tuttav. Nad viskavad viisakusest käppa, hoiavad meid õnnetuste eest, viivad koju ja tunnevad muret, kuidas päev on kulgenud. Muhe Go Busi Rakvere bussijuht Artur Lillepea on omas elemendis: iga reisija on rõõmuga oodatud, et sõidutada ta turvaliselt sihtpunkti.

Esmaspäeval vurab varahommikune buss Mõdrikusse, Pajustisse ja tagasi Rakveresse, noppides peatustest peale üksikuid inimesi. Bussis on soe, raadio Elmar laseb tuttavaid moodsaid eestikeelseid viise. Jäisest ilmast annab aimu taeva poole hõljuv hingeaur. Rõõmsameelne bussijuht hoiab pilgu üha teel.

Kirikutornist kirikutorni, nagu ütleb Artur Lillepea (58), on ta inimesi vedanud juba 37 aastat. Pikk teekond on olnud üksainus viiv, ühe mehe elutöö. Algus oli siiski käänuline, 1977. aastal saatis sõjakomissariaat noore mehe hoopiski autojuhtide venekeelsetele kursustele. Muidugi oli keeruline mõista just võõrkeeles autotehnilisi nüansse, kuid kui tahtmine nõnda suur, tähendas see vaid üht – aasta hiljem kevadel oli mehel autojuhiluba taskus. “Üritasin normaalsesse kohta tööle saada,” sõnab Lillepea. See tähendas, et uljas noorsand põrutas kohe tollasesse ETKVL-i, defitsiitse kauba mekasse. Aga võta näpust, sealne ülemus põlgas noore kogemuseta mehe ära. Tegelikult tähendas see muidugi seda, et sõidukogemuseta maapoisil polnud ette näidata tutvust, mis tol ajal määras kõik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles