Rail Baltic versus Camino Baltica

Paavo Kangur
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Paavo Kangur.
Paavo Kangur. Foto: Liis Treimann / Postimees

Rail Baltic on kiirtee Euroopasse, Camino Baltica aeglane tee Euroopasse. Mõlema projekti tasuvusarvutuste puhul võib kõvasti bluffida. See on selge, et Rail Baltic ära ei tasu, kuid idee on huvitav ja tuleks defineerida lõpuks ka inimnäolisena. Riigil ja rahval pole väga mõtet iseendale näkku valetada.

Kaubaveo puhul on teada, et raudteeveosed on ida-läänesuunalised ja Soome kaup liigub merd pidi. Raudteetransport on meretranspordist kiirem, kuid kiiruse eest pole kliendid nõus maksma. Pealegi, tavaliselt ei liigutata ohtlikke veoseid läbi linna elurajoonide. 2500-tonniseid naftaronge ei lasta kesklinna, kui logistika ja loogika vähegi lubab.

Tavaliselt ei panda ka 300 kilomeetrit tunnis kihutavatele reisirongidele vastu liikuma kaubaronge ja viimased on ikka Valga–Tapa teema. Korra kümnendis tehakse ikka näpuviga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles