Ühistranspordikeskused võivad ise otsustada, kas pakkuda tasuta bussisõitu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kadri Simson
Kadri Simson Foto: Jaanus Lensment / Postimees

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson allkirjastas esmaspäeval piletihinnamääruse, millega sätestati maakondliku bussitranspordi piletihinnad.

Määrus lubab ühistranspordikeskustel valida, kas jätkata juulist praegu kehtiva piletisüsteemiga, hinda langetada või pakkuda tasuta bussisõitu.

Ministri määrusega sätestatakse vahemik, mille ulatuses võib maanteeamet maakondades bussiliinidel hinna kehtestada.

Piletihind maakonnaliinidel ei saa olla kõrgem, kui praegu kehtiv hind.

“Oleme ette näinud kõikidele kohalikele ühistranspordikeskustele rahalisi vahendeid mahus, mis katab ära möödunud aasta dotatsiooni ja piletitulu kogusumma. Seega on keskustel olemas vahendid tasuta sõidu rakendamiseks,” teatas majandus- ja taristuminister Kadri Simson.

Ministri sõnul sündis taoline otsus koostöös maanteeameti ja ühistranspordikeskustega, kellega suheldes jäi kõlama, et leidub keskusi, kes soovivad jätkata praeguse süsteemiga.

Edasine tegevuskava näeb välja nii, et maanteeamet töötab koordineeritult ühistranspordikeskusega kõigis maakondades välja uue hinnapoliitika.

Lisaks tasuta sõidu rakendamiseks mõeldud vahenditele eraldab riik kohalikele keskustele raha ka bussiliikluse tihendamiseks ja see raha on ette nähtud kõigile, sõltumata sellest, kas piirkond rakendab tasuta sõitu või mitte.

Põhja-Eesti ühistranspordikeskuse juht Vello Jõgisoo ütles Postimehe veebiväljaandele, et tasuta bussisõidu tulek sõltub ühistranspordikeskuse omanike ehk omavalitsuste otsusest ja seda ei langetata enne 9. maid.

Jõgisoo sõnul on tema enda arvamus, et riigi pakutud summa eest ei ole võimalik tasuta ühistransporti teha.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles