Baltoscandal vahetas kujunduses rukkilille silmade vastu

Inna Grünfeldt
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
4.–7. juulini Rakveres toimuva 15. Baltoscandali kujunduse autor on Peeter Rästas.
4.–7. juulini Rakveres toimuva 15. Baltoscandali kujunduse autor on Peeter Rästas. Foto: Rakvere Teater

Rahvusvaheline etenduskunstide festival Baltoscandal kuulutas programmi välja rukkilille kujutava logo all, ent peagi vahetas rukkilille, mis paljude hinnangul EKRE logoga sarnanes, tagurpidise silmapaari vastu ning sinine värv vahetus punasega.

Baltoscandali endine logo.
Baltoscandali endine logo. Foto: Rakvere Teater

Baltoscandali reklaamijuht Kristo Kruusman sõnas, et rukkilillega kujundusidee oli end ammendanud. “See oli üks idee, mis korraks lahe. See mõjus pigem logona. Seda poleks saanud nii palju laiendada, ainult rukkilill oleks plakatiks olnud liiga vähe, teiseks oleks see välismaalastele olnud arusaamatu. Me ei tahtnud sellega lõpuni minna.”

Kruusmani sõnul on festivali üheks märksõnaks austus. “Selle kaudu jõudsime vanade elukogenud silmade juurde, kuigi need on tagurpidi silmad, mis tekitab kummastuse efekti. Silmad peegeldavad ja näevad, kuid ei anna hinnanguid. Nad aktsepteerivad teistsuguseid arvamusi, ja kuigi nad ei ole nõus kõigega, mida näevad, ei mõista nad hukka,” avas ta kujunduse ühe aspekti. “Kuid see on ainult üks osa festivali spektrist ning alati ei ole vaja kujundust lahti seletada,” rõhutas ta. Kruusman lisas, et ka rukkilillega logo näitas läbi iroonia austust teistsuguse vastu või selle puudumist, samuti viitas sellele, et rukkilill on nii üldine sümbol, et kellelgi ei tohiks olla õigust seda omastada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles