Võimalik tähelepanematus liikluses viis õelt venna (1)

Toomas Herm
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ränk liiklusõnnetus Sõmeru lähistel.
Ränk liiklusõnnetus Sõmeru lähistel. Foto: Kasper Mäe

Pühapäeval kell 18.05 juhtus ränk avarii Tallinna–Narva maanteel Sõmeru lähedal, kus hukkus 31-aastane mees, vigastada said roolis olnud õde ja tema tagaistmel istunud kaksikud.

Esialgsetel andmetel sõitis Narva suunas liikunud BMW tagant otsa sõiduautole Citroën, mille juht ootas võimalust pöörata vasakule Ubja poole. Saadud löögist paiskus Citroën vastassuunavööndisse ja põrkas külitsi kokku Tallinna suunas liikunud Opeliga, mis omakorda sõitis sisse kõrvalteel seisnud sõiduautole Škoda.

Liiklusõnnetuse tagajärjel sai Citroënis kõrvalistmel olnud 31-aastane mees sedavõrd raskelt viga, et hukkus sündmuskohal.

Roolis olnud 33-aastase õe viis kiirabi Põhja-Eesti regionaalhaiglasse ja tema kaheaastased kaksikud Tallinna lastehaiglasse. Opelis juhi kõrval istunud 62-aastane naine ning BMW-s olnud 32-aastane naine ja kuueaastane poiss viidi Rakvere haiglasse.

Liiklusõnnetuse põhjustanud BMW juht oli kaine.

Ida prefektuurist öeldi, et praeguseks kogutud info põhjal on alust arvata, et õnnetuse võis põhjustada BMW juhi tähelepanematus. Mis selle tähelepanematuse põhjustas, kas juhi väsimus, kõrvalised tegevused roolis või veel midagi muud, on veel teadmata.

Kõrvalised tegevused roolis on viimasel ajal muutunud eriti aktuaalseks teemaks. Rakvere politseijaoskonna juht Tarmo Tammiste on varem öelnud, et ega juhid ei kipu ausalt üles tunnistama, et avarii põhjustas kõrvaline tegevus. Siiski üritab politsei Tammiste sõnul tõde uurimistaktikaliselt välja selgitada, kasutades selleks erinevaid meetodeid.

Tammiste sõnul on nutitelefoniga rooli taga tegelemine üks levinumaid kõrvalisi tegevusi. Aga juhi tähelepanu hajub ka naabriga rääkides, veepudelit avades või kotist midagi otsides. Tammiste ise on viimasel ajal näinud kahel korral sõidukijuhti tahvelarvutist jalgpalli MM-i vaatamas.

Miks on kõrvaline tegevus autoroolis ohtlik? Kiirusega 90 kilomeetrit tunnis liigub sõiduk 25 meetrit sekundis. Kui juht kaotab kaheks sekundiks kontrolli toimuva üle, siis umbes sama palju kulub tal ka taas liiklusest ülevaate saamiseks ja reageerimiseks. Seega nelja sekundi jooksul on sõiduk liikunud sada meetrit ja selle aja sees on peaaegu võimatu vältida otsasõitu ootamatule takistusele.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles