Kahtlane number tõi suure mobiiliarve

Merit Männi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Postimees.ee

Mobiiliomanikel tasub telefonidel silm peal hoida, vastasel korral maksab hooletu omanik kuu lõpul põhjendamatult suuri arveid.

Hilja Sipelgal tekkis probleem kuu algul, kui ta soovis helistada oma tuttavale. «Et olin talle just paari tunni eest helistanud, seega oli tema number kõnelogis viimane, otsustasin kasutada kiirvalimist,» selgitas ta. «Avasin klahviluku ja vajutasin rohelisele klahvile, millegipärast ilmus ekraanile täiesti tundmatu, mitte mu tuttava number.»
Asja lähemalt kontrollima asudes otsustas Sipelgas uurida numbri tausta ja helistas tagasi. Peaaegu kohe ilmus ekraanile kiri, mis teatas, et kõne on lõppenud, ja torust kostnud naisehääl teatas, et kõnelimiit on otsas. «Mis mõttes otsas, ma olen lepinguline klient ega kasuta kõnekaarti!» hämmeldus ta.


Et number ilmus ekraanile siis, kui Sipelgas vajutas kiirvalimisklahvile, tähendanuks see, et enne pidi keegi talle sellelt numbrilt helistama. «Mingit märki vastamata kõnest ei olnud,» kinnitas ta.
Samuti ei leidnud Sipelgas sellist numbrit oma kõnelogist: ei vastuvõetud, vastamata ega valitud kõnede kaustast.
Sipelga tuttav otsustas uurida, milles on asi, ja valis selle numbri oma telefonilt. Samamoodi ilmus esmalt ekraanile kiri, mis sealt sama kiiresti kadus. Kui tuttav kontrollis oma kõnelogi, polnud seal jälgegi numbrist, mida ta äsja valinud oli.


Ebameeldiv üllatus ootas Hilja Sipelgat järgmisel päeval, mil ta murega EMT Paide esindusse pöördus.
Nimelt selgus, et mobiiliarve oli salapärase numbri tõttu koguni 58 eurot ja 58 senti suurem. «Teenindaja klõbistas natuke arvutis, uuris asja ja ütles mulle, et olen sellele numbrile helistanud ja rääkinud veidi rohkem kui neli minutit. Aga ei ole ju!» protestis Sipelgas. «Ma ei mõista, kuidas sattus kahtlane number minu telefoniarvele, kui peale minu ei kasuta seda mobiili keegi.»
Teeninduses ei osatud küsimuse peale samuti midagi vastata ning Sipelgas täitis kohapeal avalduse, et ei ole nõus ligi 60 euro suuruse arve eest maksma.


EMT kommunikatsioonijuht Regina Salmu ütles, et antud juhtumi selgitus alles käib, mistõttu ei saa ta leheveergudel seda avalikult kommenteerida.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles