Esimene bussiliin viis Rakverest Muuka

Andres Pulver
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Johannes Araku Ford AA Rakvere – Väike-Maarja – Kiltsi liinil.
Johannes Araku Ford AA Rakvere – Väike-Maarja – Kiltsi liinil. Foto: Erakogu

Eesti esimene bussiliin avati Tallinnas kesklinna ja Kopli vahel Volbrecht Tatsi poolt 1921. aastal. Virumaal olid sellal bussid veel üpris tundmatud asjad, kuid areng oli selles valdkonnas kiire ning juba aastal 1924 avas 1900. aastal sündinud Rudolf Kirsch esimese bussiühenduse Rakvere ja Muuga vahel.

Liini teenindas 16-kohaline Fordi veoauto raamile ehitatud buss. Hommikul sõitis buss Tallinna rongi ajaks Muugast Rakverre, päeval käis ära ka Võsul, tehes suvitushooajal isegi kuni kolm Võsu otsa päevas. Supelsaksad olidki ilmselt Muuga mehe suurimad tuluandjad, kuna rahva liiklemine Muugast Rakverre ei olnud tõenäoliselt kuigi elav. Õhtuks sõitis buss aga igal juhul tagasi Muuka.

Neli aastat hiljem võttis liini üle Harald Keiman, kes sõitis Chevrolet’ga. Tema pikendas oma ringi Venevereni. Rakveresse jõudis buss ikka sellise arvestusega, et sõitjad jõuaksid Tallinna rongile. Kaugemate sõitude tarbeks kasutati ikka raudruuna, bussid eriti pikki otsi ette ei võtnud ning pealinna sõideti igal juhul ainult rongiga. Bussid hakkasid Tallinnasse sõitma märksa hiljem.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles