Juhtkiri: inimene eksib kogu elu

Virumaa Teataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Virumaa Teataja.
Virumaa Teataja. Foto: Meelis Meilbaum

Eelmisel aastal hukkus Eestis liikluses 48 inimest, tegemist oli viimase poole sajandi kõige rahulikuma aastaga liikluses. Juba aasta lõpul ennustati, et ülima tõenäosusega liiklussurmade arv samale tasemele ei jää, ja paraku ongi nii juhtunud.

48 hukkunut sai täis seitsme kuuga, eilse hommiku seisuga on liiklus Eestis nõudnud sel aastal juba 52 inimese elu. Lääne-Virumaal juhtusid viimased traagilised õnnetused üleeelmisel pühapäeval ja eelmisel reedel.

Ainuüksi kuuma ilma, mis otsekui juhte halvaks, või nagu mõni räägib, alkoholiga sarnaselt mõjuks, ei saa õnnetustes süüdistada. Eks ennekõike on asi ikka juhi kõrvade vahel.

Kahtlemata väsitab pidev kuumus inimesi, vähendab nende tähelepanuvõimet ja reaktsioonikiirust. Kuid mida rohkem on liiklejaid ehk potentsiaalseid avariisse sattujaid, seda rohkem on ka liiklusõnnetusi.

Soojad ilmad toovad teedele veekogude äärde sõitjad, kodust väljas puhkuse või vaba aja veetjad. Viletsa ilmaga neid pole ja liiklustihedus on palju väiksem. Ning vähem on ka õnnetusi. Nii et kuum suvi on süüdi küll, aga natuke äraspidiselt.

Liiklusõnnetused ei kao kuhugi, sest rooli taga istub inimene, kel lihtsalt on eelsoodumus eksida ja kriitilistes olukordades vigu teha. Õnneks muutuvad autod üha turvalisemaks ja sestap on hukkunute arv pikemas perspektiivis siiski languses. Kuigi – autodesse on viimastel aastatel lisandunud üha rohkem tehnoloogiaseadmeid ning suur vilkuv ekraan võib juhi pilgu tahes tahtmata endale tõmmata.

"Liikluskorralduslikult oleks ehk olnud võimalik nii ühte kui ka teist õnnetust ära hoida."

Kui vaadata kahte viimast traagilist õnnetust Lääne-Virumaal, siis üks neist juhtus ohtlikul ristmikul, kus paarkümmend aastat tagasi teede eest vastutava maanteeameti kõrged tegelased sodiks sõideti, teine aga reguleerimata raudteeülesõidul.

Hea küll, õnnetused põhjustanud juhtide kõrvade vahel toimus midagi arusaamatut, aga liikluskorralduslikult oleks ehk olnud võimalik nii ühte kui ka teist õnnetust ära hoida. Ja kaks täies elujõus meest, kes oma elu kaotasid, võinuks veel aastaid tegusid teha.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles