Normide täitmine kehalises kasvatuses on möödanik

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Õpetajad ja lapsevanemad on ühel nõul – lapse kehaline aktiivsus saab alguse kodust. Hirmu- ja normivaba kehalise kasvatuse tund meelitab liigutama ka spordikauged lapsed.

FOTO: Meelis Meilbaum

Kui õpilane Juku hüppas vanadel hallidel aegadel viiendas klassis kaugust viis meetrit, ajas kehalise kasvatuse õpetaja kulunud kaantega märkmikus näpuga rida ja vaatas, mis hinde tulemus annab. Nüüd võistlevad õpilased normivabalt ja iseendaga.

Kes ei mäletaks oma kooliajast Cooperi testi, kus tuli hea hinde nimel 12 minuti jooksul udjada, nii et veremaitse suus. Kui jaksu ei olnud ja maksimumpingutusest hoolimata teatud meetreid läbida ei jõudnud, jäi hinne viis tulemata.

Praegusel ajal on kehaliste võimete mõõtmine küll õppeprotsessi osa, kuid tulemused on mõeldud selleks, et õpilasel ja õpetajal oleks võimalus saada ja anda tagasidet kehalise võimekuse kohta. Hinnet selle põhjal ei panda. Õpetaja hindab õpilase isiklikku arengut.

Tagasi üles